Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Araştırma: Muz, Avrupa’da en çok tüketilen meyve

Avrupa’da yapılan son tüketici araştırması, muzun Avrupa genelinde en sık tüketilen meyve olmaya devam ettiğini gösteriyor. NielsenIQ tarafından 7 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirilen anket, tüketicilerin %89'unun son dört hafta içinde muz yediğini ortaya koydu.




MuzMerkezi İrlanda’da bulunan meyve ve taze ürün şirketi Fyffes için yapılan son Avrupa tüketici araştırması, muzun Avrupa genelinde en sık tüketilen meyve olmaya devam ettiğini gösteriyor. NielsenIQ tarafından 7 binden fazla insanla gerçekleştirilen anketin sonuçlarına göre elma %75 ile ikinci sırada yer alırken, onu %56 ile portakal ve %44 ile üzüm takip etti. 
 
Muz tüketicilerin favori meyvesi
Fyffes Pazarlama Direktörü Adriano Di Dia, muzun Avrupa genelinde en yüksek hanehalkı penetrasyonuna sahip meyvesi olmasının heyecan verici olduğunu belirterek, “Bu, lezzetli, besleyici, pratik ve sürdürülebilir bir meyvenin kanıtıdır. Araştırma, muzun popülerliğini doğrulamakla kalmıyor, aynı zamanda pazarlama stratejileri ve pazar genişleme planları geliştirmemizde bize rehberlik edecek çok değerli bilgiler de sunuyor. Bunu sektör ve perakende ortaklarımızla paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. 
 
Muzlar ayrıca ankette tüketim sıklığında da başı çekti. Katılımcılar haftalık muz tüketimini %72, aylık %95 ve üç aylık %98 olarak belirttiler; bu da her dört tüketiciden üçünün haftada, on kişiden dokuzunun ise en az ayda bir muz yediğini gösteriyor.
 
Kaynak: freshplaza.com