Haber
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl 3. düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nın sonuçları belli oldu. 12 farklı kategoride 170 ambalajın başvuru yaptığı yarışmada, 14 Altın, 16 Gümüş, 20 Bronz ve 77 Yetkinlik Ödülü düzenlenen törenle kazanan firmaların yetkililerine takdim edildi.
Abalıoğlu Grubu’nun 2006 yılı itibariyle ülkemize kazandırdığı Türkiye’nin en büyük ve modern et entegre tesisi Lezita Fabrikası’nın 110 milyon TL’lik büyük bir yatırım ile en son teknolojiye sahip yenilikçi makine ve ekipmanlarla donattığı yeni tesisini hayata geçirdi.
Gıda sanayi içinde yüzde 15 üretim değerine sahip süt ve süt ürünleri sektörü temsilcileri, kayıtdışı üretimden şikayetçi. Üreticiler, hijyenik olmayan koşullarda gerçekleşen ve denetlenmeyen süt üretimi ve bu üretimin kayıt dışı olmasını, süt üretim zincirinin en temel sorunu olarak görüyor. Kayıtdışılığın azaltılması için de mutlaka ambalajlı üretim yapılması gerektiğini ifade ediyor.
Son 10 yılda organik gıdaya karşı giderek artan bir tüketici ilgisi söz konusu. Organik Ürün Üreticileri ve Sanayicileri Derneği (ORGÜDER) Başkanı Ayhan Sümerli, organik ürünlere olan eğilimde vatandaşların sağlıksız ve hileli gıda korkusunun etkili olduğunu söyledi. Ülkemizde henüz organik hayvancılık yapan 137 üretici bulunduğunu belirten Sürmeli, bu rakamın 2012 yılı sonunda binleri aşacağına dikkat çekti.
Türkiye, 1950’den bu yana köyden kente göçle birlikte tarımdan sanayi toplumuna geçme çabaları içerisindedir.
Günümüzde tüketici alışkanlıklarında yaşanan büyük değişiklikler, obezite, diabet, kalp ve damar hastalıklarının yaygınlaşması, insanların sağlıklı ve dengeli beslenme tercihleri gibi faktörlerin doğrudan etkilediği alanların başında un ve unlu mamuller sektörü geliyor. Pek çok firma yeni ürün geliştirirken bu unsurları göz önünde bulundururken, bazı firmalar yaptıkları araştırmalarla tüketici beklentilerini ve önerilerini saptayarak belirlemeye çalışıyor. Gıda Teknolojisi olarak UNO ve İstanbul Halk Ekmek gibi sektörün iki önemli kuruluşunun yetkililerine, geliştirdikleri yeni ürünler için baz aldıkları trendleri sorduk.
Hava koşullarının kötü gitmesi sonucunda Türkiye’nin 2011’de tüm bakliyat ürünlerinde ithalatçı konumuna düştüğünü ve bu yöneyle kayıp bir yılu geride bıraktıklarını belirten Ulusal Baklagil Konseyi (UBK) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Arslan, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği teşviklerle, baklagillerin geliştirilmesi ve ekiminin yaygınlaştırılmasının hedeflendiğini açıkladı.
Ette kalıcı çözüm ithalattan değil besilik hayvan sayısının artırılmasından geçiyor
Dünya un ticaretinde ihracatçı kimliğiyle 2005 yılından bu yana bazen birinci, bazen ikinci sırayı elde eden Türkiye, 2011 yılında bir kez daha dünya lideri konumuna ulaştı. İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 2011 yılında Türkiye, 100’ü aşkın dünya ülkesine 2 milyon ton un ihraç etti ve 892.5 milyon dolar düzeyinde bir satış değerine ulaştı.
Et ve et ürünlerinin yararlarından faydalanabilmemiz için güvenilir ve hijyenik koşullarda üretilmiş olması kaçınılmazdır. Et ve et ürünlerinde güvenliğin sağlanabilmesinde hayvanların sağlıklı koşullarda yetiştirilmesi, hijyenik şartlara sahip mezbahalarda kesilmesi, bunlardan üretilen ürünlerin uygun koşullarda muhafaza edilmesi, taşınması ve depolanması ön koşuldur.