Haber
Üretimden paketlemeye, pazarlamadan satışa kadar bakliyat sektörünün önde gelen aktörlerinden biri olan Arbel Grup, son Kanada’dan Amerika’ya, Avustralya’dan Çin’e dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdiği 28 tesis yatırımıyla gelişimini sürdürüyor. Dünya bakliyat sektörünün yönetildiği coğrafyalarda güçlerini artırmak için tesis ve altyapı çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, “Bunun için en iyi bildiğimiz gıda alanında, doğru zaman ve yerde, doğru markaya yatırım yapıyoruz” dedi.
Ürünlerini Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’ye ihraç eden Şahin Sucukları, şimdi de Avrupa Birliği pazarına odaklanıyor. Şahin - Melek Et ve Et Mamulleri Genel Müdürü Mustafa Demirpalta, hazırladıkları yeni projeyle AB ülkelerinde üretim yaparak ürünlerini yine bu pazarlara ulaştırmayı planladıklarını söyledi.
Tavukçuluk Araştırma İstasyonu Müdürü Serdar Kamanlı, “Et tavukçuluğunda 0 dışa bağımlı olan Türkiye’nin kendi damızlık hatlarını geliştirmesi zorunluluk halini aldı. Et tavukçuluğunda ülkenin damızlık ihtiyacını karşılamaya katkı yapma amacı taşıyan, özel sektörün de katılımıyla geliştirilerek projelendirilmesi planlanan yeni çalışmamızı yakında ilgili kurumların onayına sunacağız” diye konuştu.
Gıda katkı ve yardımcı maddeleri ile ilgili çok fazla yanlış bilgiler kamuoyunda tartışıldığını ve birtakım önyargıların var olduğunu belirten Gıda Katkı ve Yardımcı Madde Sanayicileri Derneği - GIDAKAT Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Çetin Duruk, gerçekleştirdikleri eğitim faaliyetleriyle toplumun bütün katmanlarını bilinçlendirmeye çalıştıklarını söylüyor.
Pas-Mar Gıda, geçtiğimiz mart ayında piyasaya sunduğu yeni kek emülgatörüyle endüstriyel kek üreticilerinin ihtiyaçlarına cevap veriyor. Firma bu yılın ikinci yarısından itibaren ürün çeşitliliğini artırarak pazar payını genişletmeyi hedefliyor.
Kalite ve fiyat dengesini sağlayarak aroma ve esans sektöründe ürün ve müşteri portföylerini sürekli geliştirdiklerini belirten Elso Kimya Genel Müdürü Ali Bello, yapacakları AR-GE’ye yönelik teknolojik yatırımları ve üretim kapasitesi artırımı ile sadece yurtiçinde değil, Avrupa, Ortadoğu, Rus Cumhuriyetleri, Afrika ve Asya’da da iddialı olduklarını söylüyor.
Tüm Süt Et ve Damızlık Sığır Yetiştiricileri Derneği (TÜSEDAD) Başkanı Adnan Yıldız, besicinin sütün litresini 80 kuruşa satarken, yemin kilosuna 92 kuruş verdiğini söyledi.
Son zamanlarda yumurta fiyatlarındaki dalgalanma üzerine harekete geçen yumurta üreticileri, tüketimi arttırmak için çalışmalara başladı. Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUM-BİR) Başkanı Derya Pala, vatandaşlara, “Fiyatlara bakarak üreticileri suçlamayın ve tüketimi azaltmayın” çağrısı yaptı.
Türkiye’de ve komşu ülkelerdeki gıda, içecek, ilaç ve yem üreticilerinin her çeşit aroma projelerine çözümler ürettiklerini belirten Aromatech Türkiye, Balkanlar ve Orta Doğu Genel Müdürü Tolga Akartuna, ihracat organizasyonlarını, bayi yapılanmalarını ve AR-GE faaliyetlerini yakın coğrafyalarda yerel tatları ve ihtiyaçları yakalamak üzerine şekillendirdiklerini söyledi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2012 yılı Temmuz ayına ilişkin, Kümes Hayvancılığı Üretim İstatistikleri’ni açıkladı.