Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Fırıncılık sektöründe yeniliklerin takipçisi değil öncüsü olun!

Karen Alguadiş- Kurumsal İletişim ve Reklam Sorumlusu, Aromsa




aromsa_firincilikAromsa, 1982 yılında başladığı gıda aroması üretimi ile gıda sektörünün fırıncılık, şekercilik başta olmak üzere içecek, sütlü ürünler, tuzlu ürünlerine yönelik, gıda dışında da tütün, ilaç gibi sektörlere farklı lezzetler sunuyor. Tıpkı geniş bir renk yelpazesinde olduğu kadar çeşitli zevklere ve ihtiyaçlara hitap eden aroma çeşitleri Aromsa’nın gün geçtikçe uzmanlaşan AR-GE ve uygulama laboratuvarlarında ileri tekniklerle hazırlanmaktadır. Kaliteli hizmet anlayışıyla, Aromsa için her müşteri tektir, her sipariş başlı başına bir projedir.

Aromsa olarak fırıncılık sektöründe yenilikçi ve yaratıcı çözümler arayanların lezzet ortağı olmayı hedefliyoruz. Makarna, pizza, kraker, cips gibi tuzlu ürünlerde, kek, bisküvi, gofret, kurabiye gibi tatlı ve pişmeye hazır karışımlarda, ısıya dayanıklı aromalar ve soslar üretiyoruz. Geniş ürün yelpazemizden yola çıkarak, deneyimli teknik ekibimizle müşterilerimizi rekabette bir adım öteye taşıyacak yepyeni alternatifler ve bitmiş ürün önerileri sunuyoruz. Müşterilerimizi özel ürün ve çözümler üretmek için proje bazında laboratuvarlarımızda ağırlıyoruz.

MUTLULUK YARATAN TATLAR İÇİN ŞEKER ÇÖZÜMLER
Tıpkı unlu mamuller için olduğu gibi, Aromsa olarak şekerleme sektöründe de özgün tatlar ve yaratıcı çözümler arayanların iş ortağıyız. Aromalarımızı tatlandırıcılı, şekerli, şekersiz sakız; dolgulu şeker ve çikolatalar, sert - yumuşak şekerler için üretiyoruz. Reçete geliştirmekten proses oluşturmaya kadar müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarında, deneyimli teknik ekibimizle onlara özel ürün ve çözümlerle yaklaşıyoruz.
 
Fırıncılık ve şekerli mamuller sektöründeki dünya trendleri insanların son yıllardaki yeni beslenme alışkanlıklarıyla paralel olarak gelişti. Değişen yaşam koşulları, insanları hızlı yaşamaya, hızlı tüketmeye yönelttiyse de buna karşılık büyük bir kesim daha sağlıklı yaşamak konusunda bilinçli hale geldi. Sağlıklı beslenmek bu alışkanlıkların baş köşesine otururken, insanlar “kilo almayacağım” diye yediklerinden zevk almayı da ihmal etmiyorlar. Kısacası, sağlıklarını tehdit etmeyen ama aynı zamanda da zevk duyarak yedikleri gıdalara yöneliyorlar. Fırıncılık sektörü bu anlamda dev adımlarla ilerliyor. Piyasaya gün geçtikçe daha fazla sayıda doğal malzemelerle tatlandırılmış, lifi bol, tam buğday, yulaf ve karışık tahıllar içeren ya da glutensiz muhtelif ürünler sunuyorlar. Şeker kamışından elde edilen esmer şekerlerle tatlandırılmış ürünlerin lezzetinden ödün vermeden ürünlerini cazip kılmak için aromalar kullanmak yoluna gidiliyor. Bu durum, Aromsa olarak bizi 2013 yılında da piyasanın beklentilerine cevap verecek daha yenilikçi projelere imza atmak konusunda motive ediyor.

Spesifik olarak hangi aromaların daha fazla tüketildiği konusuna değinecek olursak, örneğin Avrupa piyasasına sürülen kek, unlu mamul ve benzeri şekerli ürünlerin %40’nın çikolata tadında olduğu ve güneye gidildikçe bu oranın yükseldiği gözlemlenmiştir. Son yıllarda çikolata aromasının kullanımı yükselen bir trenddir. Pazarın diğer %40’ını oluşturan ürünlerde kullanılan meyve aromalarında da değişmezlik söz konusudur. Meyve aromalarındaki tercihler, ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Bu durum, yerel damak tadına, geleneklere ve meyvelerin bulunabilirlik durumuna göre değişmektedir. Alman pazarında elma ve vişne daha çok tutulurken, Fransa’da elma ve limon ile beraber tereyağ, fındık ve bal aromalarına rağbet oluyor. İtalya’da lanse edilen unlu mamullerin ’ü ise kayısılı.

Türkiye’nin tek yerel aroma üreticisi olarak dünya trendlerine paralel çalışmalarımızı hem Gebze tesislerimizde hem de Almanya Emmerich’deki şubemizde yürüterek, Türkiye’deki ve dış pazarlardaki müşterilerimize proaktif çözümler sunmaya devam edeceğiz.