Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Unlu mamuller, çikolata ve pastacılık sektörlerinin kalbi Ankara’da atacak

16–19 Ekim 2025 tarihleri arasında Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi'nde gerçekleştirilecek BAKERY PLUS – 6. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı, 50’nin üzerinde ülkeden 25 binden fazla sektör profesyonelini  buluşturmayı hedefliyor. 




Bakery plusUnlu mamuller, pastacılık, dondurma ve çikolata sektörünün bölgedeki en kapsamlı etkinliklerinden biri haline gelen ve Messe Stuttgart Ares Fuarcılık tarafından organize edilen BAKERY PLUS – 6. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı, 16–19 Ekim 2025 tarihleri arasında Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi'nde altıncı kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 2023 yılında aralarında Rusya, Almanya, Makedonya, Gambiya, Türkmenistan, Azerbaycan, Belçika, Endonezya, İran ve Sırbistan'ın bulunduğu 38 ülkeden binlerce profesyoneli ağırlayarak büyük başarıya imza atan fuar, bu yıl 50’den fazla ülkeden ziyaretçi ve 25 bini aşkın sektör profesyonelini bir araya getirmeyi hedefliyor.
 
Ufuk Altıntop"Fuarda yüzde 100 doluluk oranına ulaşmayı başardık” 
Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 10 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Bu tespitten yola çıkan sektör raporları, gıdaya olan talebin önümüzdeki dönemde ciddi şekilde artacağını vurguluyor. Fuarımızın odaklandığı sektörler açısından bakarsak, bu durum özellikle fırıncılık başta olmak üzere, pastacılık, şekerleme ve benzeri alanlarda kullanılan malzemeler için hem arzın hem de ticaret hacminin büyüyeceği anlamına geliyor. Pazardaki şirketlerin bu artan talepten en iyi şekilde faydalanabilmesi için doğru ve zamanında planlama yapması kaçınılmaz hale geliyor. Bu noktada fuarlar, arz ve talebi buluşturan en önemli ticaret platformları olarak önemini sadece korumakla kalmıyor, her geçen yıl daha da artırıyor. Katılımcılarımızın ve ziyaretçilerimizin değerlendirmelerine baktığımızda, fuarımızın sektör içindeki rolünün önümüzdeki yıllarda daha da güçleneceği yönünde güçlü bir görüş birliği olduğunu gözlemliyoruz. Bu da bize doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor ve motivasyonumuzu artırıyor” dedi.
 
Fuardan tam 4 ay önce satışlarda yüzde 100 doluluk oranına ulaşmayı başardıklarını açıklayan Altıntop, “25 bini aşkın sektör profesyonelini başkentte buluşturmak için son hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. BAKERY PLUS, sadece Türkiye değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi geniş bir coğrafyada sektörün yakından takip ettiği, iş bağlantılarının kurulduğu stratejik bir platform haline geldi” ifadelerini kullandı.