Türkiye’de buğday hasatının bitmesiyle birlikte buğdaya erişim yavaşladı, fiyatlar zaten yüksek olan dünya fiyatlarının çok üzerine çıktı. Bu süreçte getirilen ithalat yasağıyla birlikte un sanayicileri ihracat pazarlarındaki rekabet gücünü ve liderliğini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor. Yıllık 350 bin ton un üretimiyle Türkiye’nin önemli un ihracatçılarından Doruk Un’un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Gürsel Erbap, ithalatın yasaklanmasının ardından geçen yılın haziran ayına göre %34,26, temmuz ayına göre ise %31,78 düşüş olduğunu ifade etti.
Barilla Gıda, Türkiye’de standardizasyon ve kalite bilincinin yaygınlaşmasında, uygunluk değerlendirme sektörünün gelişmesinde öncü rol oynayan Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından Dünya Standartlar Günü kapsamında düzenlenen etkinlikte ödüle layık görüldü.
Türkiye’nin önemli un üreticilerinden ve ihracatçılarından Ulusoy Un, katma değeri yüksek alanlarda genişleme stratejisi doğrultusunda, İtalya’nın Silvano d'Orba bölgesinde 100 yılı aşkın süredir yüksek kaliteli İtalyan makarnası üretimi gerçekleştiren Pastificio Mediterranea S.r.l.’nin (“Şirket veya Pastificio Mediterranea”) hisselerinin %85’ini İspanyol Cerealto Grubu’ndan satın aldı.
Türkiye'deki Bolu fabrikası da dahil olmak üzere, dünya çapında toplam 29 tesisinde ürettiği ürünleriyle her gün 100'ü aşkın ülkede milyonlarca sofraya ulaşan Barilla, insan kaynakları direktörü olarak sektörün deneyimli ismi Şule Sarıbatı'yı atadığını duyurdu.
Her yaş kuşağında insanların severek tükettiği makarnada Türkiye, İtalya’nın ardından en çok ihracat yapan ikinci ülke konumunda. 168 ülkeden milyarlarca insan Türk makarnalarıyla lezzet şöleni yaşıyor. 2025 sonunda makarna ihracatının 1 milyar doları aşmasını beklediklerini açıklayan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, yakın gelecekte ise ihracatı 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Knorr Çabuk, makarna severlerin favori lezzetlerinden Mac & Cheese’i Calve’nin gurme sosu Ranch ile buluşturdu. Lansman için çekilen 3 karelik fotoğraflar, yapay zeka teknolojisine tanıtılarak uzun bir reklam filmine dönüştürüldü. Hazırlanan kampanya filmi, AI ile hareketlenen görseller ve enerjik müziğiyle herkesi Knorr Çabuk Mac & Cheese Ranch’in lezzetini tatmaya davet ediyor.
İtalya’nın Ankara Büyükelçisi Giorgio Marrapodi, beraberindeki heyetle Barilla Türkiye’nin Bolu’daki üretim tesislerini ziyaret etti. Ziyarette şirketin Türkiye operasyonları, çiftçilere yönelik sürdürülebilir ve sözleşmeli tarım programları ele alındı. Heyet, üretim süreçlerinden, kalite yönetimine ve tesisin bölge ekonomisine katkısına kadar birçok başlıkta kapsamlı bilgi aldı.