Tarım ve Orman Bakanlığı, insan sağlığını tehlikeye atan ürünleri ifşa etti. 2025 yılının ilk listesinde bir skandala imza atıldı.
Türkiye’nin köklü süt ve süt ürünleri markalarından Teksüt, çok yönlü ve yenilikçi ürünü Akava’yı peynir severlerin beğenisine sundu. Akava, hem sürülebilir hem kolay dilimlenebilir hem de küp küp doğranabilir formlarıyla sofraları zenginleştiren bir peynir olarak dikkat çekiyor.
Türkiye’de kişi başına yıllık 19.6 kg peynir tüketildiğini açıklayan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Tüketicilerin %63’ü peyniri marketten satın alırken, %68,4’ü ambalajlı ürünleri tercih ediyor. Halkımızın %57,5’i beyaz peynir, %55,6’sı kaşar peyniri, %42,4’ü ise tulum peyniri tüketiyor” dedi.
Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mayıs - Haziran 2025 sayısında yayımlanmıştır.
4. Uluslararası Güvenilir Ürün Zirvesi kapsamında düzenlenen Muratbey sponsorluğundaki “Çocuklar Peynirle Beslenecek Sağlıklı Nesiller Yetişecek” workshop’unda peynirin beslenmedeki rolü ve çocuklara peyniri sevdirme tüyoları paylaşıldı. Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ, “Ar-Ge merkezlerimizde peyniri çocukların seveceği bir hale getirmek için uğraştık. Çocukların eliyle tutabileceği, oynayabileceği peynirler icat ettik. Kalsiyum değeri yüksek, D vitaminiyle zenginleştirilmiş peynirler üretiyoruz. Burgu, Topi veya Misto gibi peynirlerle peyniri çocuklar için eğlenceli hale getirdik.” diye anlattı.