Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Ünlülerden süt tüketimine bıyıklı çağrı

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve tüketimin artmasını teşvik etmek amacıyla hazırlanan Süt Bıyığı Kampanyası televizyonlarda yayınlanan kamu spotuyla başladı. Süt bıyıklarıyla ekrana gelen ünlü isimler sütün önemini 7’den 70’e toplumun her kesimine anlatıyorlar.





sut_biyik.jpg

Türkiye genelinde 7,2 milyon öğrenci için başlatılan Okul Sütü programının ardından şimdi de televizyonlarda süt atağına çıkılıyor. Temmuz başı itibariyle Yeşim Salkım, Yavuz Seçkin, Zeynep Mansur, Hakan Eratik, Arda Esen ve Pınar Esen gibi ünlüleri süt bıyıkları ile televizyon ekranlarına getiren Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, “Sağlık için süt için, süt içirin” mesajıyla kitlelere sütün yararlarını anlatıyor. Ulusal televizyon kanalları ile Ege TV ve Yeni Asır TV gibi Egeli yerel televizyon kanallarında yayınlanan kamu spotu ile halkın süt içmeye özendirilmesi amaçlanıyor. Bu kapsamda Platform       Fuarcılık tarafından hazırlanan ve Bakanlığa hediye edilen kamu spotunda, süt içilirken dudakların üzerinde oluşan beyaz süt çizgisi esprisinden hareketle Süt Bıyığı ismi verildi. Süt bıyıkları ile ekrana gelen simalar ise kamuoyunun yakından tanıdığı sanatçılar Yavuz Seçkin, Yeşim Salkım, Zeynep Mansur, sinema oyuncuları Hakan Eratik, Arda Esen ve CNN Türk spikeri Pınar Esen oldu. Ünlü şovmen Yavuz Seçkin, Bakanlığın Süt Bıyığı kamu spotunda da Sabah Gazetesi köşe yazarı Hıncal Uluç'un ses tonuyla “Süt için yaşlanmayın” diyor.

Süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve tüketimin artmasını teşvik etmek amacıyla İzmir Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Güldal'ın öncülüğünde başlatılan Ulusal Süt Zirvesi çıkışlı Süt Bıyığı sosyal projesi, Platform Fuarcılık tarafından organize edildi ve 21-23 Mayıs tarihleri arasında İzmir’de gerçekleştirilen Ulusal Süt Zirvesi 2012 Süt ve Süt Endüstrisi Konferansı'nda basınla paylaşıldı. Hazırlanan kamu spotu, zirvenin açılış töreninde Gıda, Tarım Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker’e sunuldu ve yayınlanması amacıyla Bakanlığa armağan edildi. Filmi çok beğenen Bakan Eker de birkaç öneride bulundu. Gerekli düzenlemeleri yaparak tekrar Bakanlığa gönderilen kamu spotu Temmuz ayı itibariyle tüm ulusal kanallarda yayınlanmaya başladı ve halen devam ediyor.

 

Süt bıyıklı resimler ilgi uyandırıyor

Süt Bıyığı Kampanyası’nı organize eden Platform Fuarcılık’ın ortaklarından Gül Ceylan, dünyada süt tüketimini artırmak ve dikkat çekmek adına düzenlenen kampanyalara ünlülerin öncülük ettiğini söyledi. ABD’de ‘Got Milk’ adı altında gerçekleşen reklam kampanyalarının çok dikkat çekici olduğunu aktaran Ceylan, hatta dünyaca ünlü model Naomi Campbell'in verdiği pozun uzun süre akıllarda kaldığını vurguladı. Yapmış oldukları toplantılar esnasında, Süt Bıyığı kararının çıktığını belirten Ceylan, “Ulusal düzeyde ülkemizde ilk kez yapılan Süt Zirvesi, süt üretiminde birinci sırada yer alan İzmir'de gerçekleşecekti. Biz de Platform Fuarcılık olarak, sadece "Ulusal Süt Zirvesi" için bir şeyler yapmış olmak istemedik. İşi biraz daha yukarı taşıyıp, ülkemizdeki süt içimini artırmayı hedefleyerek, Sayın Ahmet Güldal ile yapmış olduğumuz toplantılarımız sonunda hem basının hem de insanların ilgisini çekecek bir projeye imza atmak için çalıştık. Çünkü yaş sınırlaması olmadan herkesin günde 2-3 bardak süt içmesi sağlık açısından çok önemli. Belki daha değişik bir projeyle de gündeme gelebilirdik. Ama halkın sevdiği ünlülerin süt bıyıklı resimleri gerçekten ilginç ve ilgi çekici olacaktı. Kaldı ki, projemize destek veren ünlülerin süt bıyıklı resimlerinin basında yer almasının hemen ardından yine olayı sosyal medyaya (facebook ve twitter) taşıdık. Pek çok çocuk, anne, babadan süt bıyıklı resimler gelmeye başladı. Hatta Facebook'ta Süt Bıyığı diye bir sayfamız da mevcut. Oradaki keyifli resimler pek çok kişiyi süt içmeye yöneltti ki bu da yapılan sosyal projenin ulaşması gereken yere ulaştığını gösteriyor. Mesela, basın ayağımızı yürüten basın danışmanımızdan aldığımız haberlere göre, sosyal projemizi gören pek çok ünlü isim bir sonraki projede yer almak istediğini belirtiyormuş. Bu da bize çalışmamızın gerçekten keyfini yaşatıyor” diye konuştu.

 

Tanınmış isimler kamera karşısında 

Proje kapsamında gerçekleştirilen çekimlere Arda Esen, Güney Esen, Hakan Eratik, Pınar Esen, Yavuz Seçkin, Yeşim Salkım ve Zeynep Mansur katıldı. Sevilen oyuncu Arda Esen ve CNN Türk'ün sevilen yüzü Pınar Esen, çocukları Güney ile projede yer aldılar. Böylelikle ailelerin çocuklarına süt içimine önem vermeleri konusunda mesajların verilmesi amaçlanıyor. Kamu spotunda sütün 5 bin yıldır insan hayatında olduğu ve sağladığı yararları vurgulanıyor. Objektife poz veren ünlülerin resimlerinin Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile paylaşıldığını anımsatan Platform Fuarcılık’ın ortaklarından Gül Ceylan, “Onlar uygun görürse bu spotlar resimlerde de kullanılabilir. Kamu spotumuz RTÜK onayıyla elbette radyoda da yayınlanabilir. Kamu spotumuzun sanatçıların projede yer almalarını Basın Danışmanımız Burcu Aksoy gerçekleştirdi. Aynı zamanda metin çalışmasını yine Burcu Aksoy ve Stüdyo Fuarcılık’tan Bilal Eroğlu gerçekleştirdi. Birlikte karar verdiler. İkisi de basının içinde olduğu için ilgi çekecek, doğru cümleleri bulmak için çabaladılar. Bir de Bilal Eroğlu'nun kamera arkasındaki başarısı ve montajdaki doğru kurgulama gerçekleşince böyle güzel ve keyifli bir iş ortaya çıktı. Projemiz için poz veren ünlülerimizin fotoğrafları Serhat Hayri (Stüdyo Farcılık) tarafından çekildi” diyerek sözlerini tamamladı.

 

İşte o spot

Arda Esen: İnsanoğlu 5 bin yıldır süt içiyor. Homerosun yazıları, Sümerler, Babiller

Yavuz Seçkin: Günde 2-3 bardak süt içmek

Yeşim Salkım: İnsanı Güzelleştirir.

Hakan Eratik: Günde 2-3 bardak süt içmek

Zeynep Mansur: Büyüme gelişmeyi sağlar. Vücudu sağlamlaştırır.

Pınar Esen: Günde 2-3 bardak süt içmek

Yavuz Seçkin: Yaşlanmayı geciktirir.

Arda Esen: Süt dünyanın en yararlı içeceğidir.

Sağlık için süt için süt içirin (toplu olarak)

 

ABD’li ünlüler de soruyor:

Got Milk - Süt Var mı?

Sütün faydalarını anlatarak tüketimini artırmak amaçlı çeşitli ülkelerde reklam kampanyaları yapılıyor. Bunlar içinde en önemlisi ABD’de düşen süt satışlarını artırmak için 1993 yılında başlatılan Got Milk? - Süt Var mı? adlı reklam kampanyası. Naomi Campbell, Angelina Jolie ve David Beckham gibi ünlüler, sütten bıyıklı fotoğraflarıyla kamera karşısına geçerek, ülkede süt tüketimini artırıcı mesajlar veriyor. Got Milk’i yaratan Jeff Manning, kampanyanın detaylarıyla ilgili olarak şöyle konuşuyor:

Süt satışları pazardaki büyük yatırımlara rağmen yıllardır %3-5 arasında düşüyordu. Daha önce süt hep sağlığa yararlı ürün olarak konumlandırdı. Sütün %90’ının yiyeceklerle tüketildiğini fark ettik. Süt olmadan bu yiyecek ve yemekler berbat olacaktı. 1994’de tüm ABD’de kampanya tanındı. 1995 yılına gelindiğinde ABD’deki tüm mandıra grupları ünlü Milk Mustache (Süt Bıyık) kampanyasıyla birlikte Got Milk (süte bulanmak) ticari markasını kullanıyordu. Kaliforniya için ayrılan yıllık pazarlama bütçesi 22 milyon dolardı. Kampanya zirvedeyken yıllık 150 milyon dolarla destekleniyordu, 2000 yılına kadar tüm ülkede kampanyanın bilinirliğini artırmaya çalıştık. Kampanyanın başlamasından kısa bir süre sonra tüm ülkede süt satışları arttı. Ardından da istikrar kazanarak tüketimdeki düşüş geride kaldı.”