Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Gıda makinelerinden 543 milyon dolar ihracat geliri

Türkiye’nin geçtiğimiz yıl 170’i aşkın ülkeye yaptığı gıda makineleri ihracatı %9,9 artışla 543 milyon dolara ulaştı.




Gıda makineleriMakine sektörü 2018 yılında ihracatını en çok artıran üç sanayi grubundan biri oldu. İhracatını yüzde 15,5 artırmayı başaran sektörün toplam ihracatı 17,1 milyar dolara ulaştığına dikkat çeken Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, “Dünya genelinde Çin’le birlikte makine ihracatını en çok artıran iki ülkeden biriyiz. Teknoloji odaklı bir sektörün bu artış hızına ulaşması sık rastlanılan bir başarı değildir. Yıllık yüzde 15 düzeyindeki büyüme hızımızı koruyarak 5 yıl içinde ihracatımızı 2’ye katlamayı ve 2023 yılında 34 milyar dolar seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
 
Gıda sanayi makinelerinin alt sektörleriyle birlikte 13 binden fazla kişiye istihdam sağladığına dikkat çeken Kutlu Karavelioğlu, Türkiye’nin 170’i aşkın ülkeye yaptığı ihracatın %9,9 artışla 543 milyon dolara ulaştığını açıklayarak, “Gıda sanayi makinelerinde dış ticaret fazlamız vardır; ithalatı 272 milyon dolar gerçekleşmiştir. 2018 yılında sektörün ihracatın ithalatı karşılama oranı %200 olmuştur. Yıl boyunca yurt dışına toplamda 93 bin ton gıda makinesi ihraç ettik. Bu yıl ihracatımızın ilk sırasında 243 milyon dolarla tohum, hububat ve baklagillerin öğütülmesi, işlenmesi için kullanılan makine ve cihazlar geldi. İkinci sırada ise 148 milyon dolarla yiyecek ve içeceklerin sinai amaçlarla hazırlanması veya imaline mahsus makine ve cihazlar yer aldı. 2018 yılı boyunca gıda makinelerimizi en çok sattığımız ülkeler Cezayir, Özbekistan ve Irak oldu. 4. sırada yer alan Sudan’a ihracatımız bu yıl 2017 yılına göre 3 katından fazla arttı, 10. sıradaki İsrail’e yapmış olduğumuz ihracat ise yüzde 135 arttı” diye konuştu.  
 
Türk makine sanayinin ürün kalitesinde hiçbir sıkıntı olmadığını kaydeden Kutlu Karavelioğlu, ancak katma değeri artırarak markalaşma çalışmalarını hızlandırmak zorunda olduklarını belirtti. Yurt dışında Türkiye’den aldığı makineyi çok yüksek fiyatlarla satan büyük markaların olduğuna vurgu yapan Karavelioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünyada gıda ihtiyacının artması bu alandaki makinelere olan talebin de artmasına neden oluyor. Küresel pazarlarda gıda sanayileri güçlü bir potansiyele sahip. Ancak bilgi ve deneyim avantajına rağmen Türk makine sektörünün kendini geliştirmesi gereken çok konu var. Hedef pazar stratejileri alt sektörlerin tecrübesin yer verdiği ölçüde başarılı olabilir. Markalaşma çalışmalarımızı hızlandırarak makinelerimizi dünyaya tanıtırken teknoloji üretecek kaynağı da yaratıyoru.” 
 

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz