Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Türk pizzaları mozzaRELLA ile lezzetleniyor

Aylık 250 tonluk gerçek mozzarella peyniri üretimiyle Türkiye pazarında %50’lik payı bulunan Rella Gıda A.Ş., hızla büyüyen pizza zincirlerine ve işletmelerine hizmet veriyor. Yerli üretimle sektörü ithalat zorunluluğundan kurtardıklarını belirten Rella Gıda A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Teoman Durukan, yeni tesis yatırımlarıyla kapasitelerini artıracakları söyledi.





miss_rella.jpg

Aileden gelen Durukan Gıda tecrübesinin ardından 2007 yılından bu yana Rella Gıda A.Ş. adı altında üretim yapan firma İzmit'in Kartepe ilçesinde faaliyet gösteriyor. Yabancı kökenli olan mozzarella peyniri ve türevlerini Türkiye’de üreterek ithalat zorunluluğundan kurtarmayı kuruluşundan itibaren amaç edindiklerini anlatan Rella Gıda A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Teoman Durukan, hızla büyüyen pizza zinciri ve pizza işletmelerine yerli üretimle hizmet verdiklerini belirtiyor. Mozzarellanın en büyük özelliğinin, nem oranının yüksekliği sebebiyle bir fırın peyniri olması olduğunu vurgulayan Durukan, fırında pişirilen tüm ürünlerde rahatlıkla kullanılabildiğini söyledi.

 

Ayda 250 tonluk üretim

Mozzarellanın kendine has kokusu ve tuz oranının düşük olmasının diğer peynirlerden kolaylıkla ayırt edilmesini sağladığını ifade eden Teoman Durukan, “Üretiminin ilk aşaması çok kaliteli süt tedariğiyle başlar, mayalama ve haşlama ile devam eden çeşitli süreçlerden geçerek nihai ürünün şoklanmasıyla son bulur. Ürünün bir diğer özelliği de asla kuru haşlama ile üretilemiyor olmasıdır. Kapasitemiz son 4 yılda %400 artarak 250 ton/ aya ulaşmıştır. Yeni ürün geliştirme çalışmalarımızın sonucu olarak yıllarca ithal edilmek zorunda kalınan Mozzarella Stick, Ricotta, String cheese gibi ürünleri de üretim portföyümüze katarak sektördeki büyük eksikliği de kapatmış olduk” şeklinde konuştu.

 

Tek ürünle ihracatta ilk 10’a girdi

2010 yılında sadece mozzarella peyniri ihracat ederek süt ürünleri ihracatında Türkiye 7. olarak büyük bir başarı elde ettiklerini kaydeden Rella Gıda A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Teoman Durukan, diğer firmaların onlarca çeşit ürün ihracat etmesine karşılık, firma olarak tek ürünle bu başarıyı yakalamalarının önemine dikkat çekti. Son 3 yılda ihracatta Irak, Lübnan, Azerbaycan ve Kıbrıs’ın pazarlarında önemli bir müşteri portföyü oluşturduklarını dile getiren Durukan, son dönemlerde rende mozzarella ihracatına yeni ürünler ilave ederek bu gruptaki elde ettikleri başarıyı sağlamlaştırmak istediklerini aktardı.

Üretimde kullandıkları sütle ilgili bilgiler de veren Teoman Durukan, “Bizim ürettiğimiz peynir kalitesiz sütle üretilemez. Bu yüzden hiçbir şekilde dışarıdan süt temin etmiyoruz. Türkiye çapında grup firmalarımızdan biri olan Ankara Ofis Yem A.Ş.’nin de süt topladığımız bölgeler için özel hazırlamış olduğu süt yemi ve yerleştirdiğimiz tanklarımızla süt toplayıp tesisimize en kısa zamanda ulaştırarak kalite standartlarının en üst seviyesinde üretim yapıyoruz” dedi.

 

MOZZARELLA üretiminde %50’lik pazar payı

Türkiye’de merdivenaltı olarak tabir edilen kayıt dışı üretim ve satışlardan dolayı net olarak bir mozzarella tonajı belirtmenin mümkün olmadığının altını çizen Durukan. Türkiye’de son yıllarda yabancı kökenli zincir mağazaların hızla yayılması ve bunu takip eden yerli firmaların da hızla büyümesi sonucunda ciddi rakamlara ulaşıldığını belirtti. Durukan, Türkiye’deki tüm gerçek mozzarella üretiminin yarısını, ihracatının ise %70’ini Rella Gıda A.Ş. olarak kendilerinin gerçekleştirdiği bilgisi verdi.

Yeni ürünlerle hedef son tüketici

Rella Gıda A.Ş.’nin 2012 ve sonrasına ilişkin yatırım planları ve hedefleri hakkında bilgi veren Teoman Durukan, yatırım planlarında öncelikle Kandıra Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni bir üretim tesisi yaparak ve fabrikalarını yenileyerek hem kalitelerini hem de üretim hacimlerini büyütmek istediklerini ifade etti. Bununla ilgili çalışmaların hızla devam ettiğini anlatan Durukan, ayrıca üretimine başladıkları yeni ürünlerle daha önce hiç boy göstermedikleri market kanalında da nihai tüketiciye ulaşmayı amaçladıklarını anlatarak sözlerine son verdi.

 

Pasta üretimine de başladı

Peynir üretiminin yanı sıra kısa bir süre önce donuk pasta üretimine başladıklarını vurgulayan Rella Gıda A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Teoman Durukan şunları söyledi: “Bu ürüne yönelmemizin başlıca sebebi, peynir tedariğini yaptığımız firmaların hepsinde kullanılıyor olmasıdır. Yaptığımız piyasa araştırması sonucunda sektörün ileride hızla büyüyeceğini düşünerek bu tesisi kurmaya karar verdik. Piyasada kabul gören pastaların tümünü ve bize özel yeni tatlı çeşitlerini üreterek 6 ay önce piyasaya girdik. Bu alanda çok yeni olmamıza rağmen oldukça hızlı bir şekilde hareket ederek sektör lideri olmayı hedefliyoruz.”