Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Sütaş 2024’te dünyada 25 süt firmasından biri olacak

Bu yıl 40. yılını kutlayan Sütaş, kısa bir süre önce Türkiye’nin Lovemark’ları 2015 Araştırması’nda en sevilen süt ve süt ürünleri markası seçilmişti. 




serpil_veralSon 5 yılda 250 milyon dolar yatırım yapan Sütaş, 2020 yılına kadar 300 milyon dolar daha yatırım yapmayı planlıyor. Bu yatırımlarınız arasında neler var?
Sütten kazandığımızı süte yatırmaya devam edeceğiz. Tire tesislerimizi 2016’nın ilk yarısında faaliyete geçirmeyi planlıyoruz. Dördüncü entegre tesisimizin yer almasını planladığımız Bingöl’de ise, 2012 yılından beri üreticilerden süt toplamaya ve onları verimli ve kaliteli süt üretebilmeleri için üniversite işbirliğiyle eğitmeye başladık.  “Çiftlikten Sofralara” iş modelimiz kapsamında yatırım yaptığımız her yerde, sadece süt ürünleri üretim tesisi değil eğitim merkezi, yem fabrikası, damızlık süt sığırı çiftlikleri, geri dönüşüm ve enerji tesisi kurmayı hedefliyoruz. Uludağ Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi ve T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’yla işbirliği içinde sürdürdüğümüz ve bugüne kadar 19 bin üreticinin sertifikalarını aldığı ücretsiz eğitim faaliyetlerimizi çok önemsiyor, eğitimli üretici sayısını artırmaya yönelik yatırım yapıyoruz. Çevresel sürdürülebilirlik konusunda, sektöre örnek niteliğinde olan faaliyetlerimizi, sürekli yatırım ile geliştiriyoruz. Aksaray ve Karacabey yerleşkelerimizde bulunan Biyogaz ve Enerji geri dönüşüm tesislerimizde şu anda 7 mwh saat olan kapasitemizi, 2017 sonunda 12 mwh’e çıkarmayı hedefliyoruz. Gerek çevreye olan duyarlılığımızın gerekse verimlilik çalışmalarımızın bir parçası olarak, AR-GE çalışmalarına önemli miktarda yatırım gerçekleştiriyoruz. Markalarımıza ve tüketicimiz ile iletişimimize yaptığımız yatırım da güçlü bir şekilde devam edecek. 
 
TİRE TESİSİMİZ GÜNDE 800 TON 
SÜT İŞLEYEBİLECEK
Tire ve Bingöl yatırımınızda son durum nedir? Projeler beraberinde neler getirecek? 
Bu yılın ocak ayında inşaatına başladığımız 100 bin metrekare alanda, 40 bin metrekare büyüklüğünde inşa edilmekte olan Tire tesisimizin inşaat işlerinin %70’lik kısmı tamamlandı. Çevreci, verimli ve çalışan odaklı olarak tasarlanan Tire tesisimizin ilk etapta günlük 800 ton süt işleme kapasitesine sahip olmasını planlıyoruz. Bingöl yatırımının başlaması için Sütaş tarafından satın alınması ya da kiralanması planlanan arazinin toplulaştırma çalışmalarının ve ihaleye çıkma sürecinin tamamlanmasını bekliyoruz. Diğer yandan yöreye katkıda bulunabilmek, üretilen sütün miktarını ve kalitesini artırmak için yüksek nakliye maliyetlerine rağmen Mayıs 2012’den beri Bingöl ve çevresinden süt alımı yapıyoruz. Bunu sürdürülebilir kılmak için de geçtiğimiz yıl başlattığımız üretici eğitimlerini devam ettiriyoruz. Bingöl Üniversitesi işbirliğiyle gerçekleştirilen ve yoğun talep gören bu eğitimlerden şu ana kadar Bingöl ve çevre illerden gelen 448 üretici faydalanarak sertifikalarını aldı. Bingöl yatırımımızda ihtiyaç duyulacak yetişmiş kadroları karşılamak üzere ise 2011 yılından beri Bingöllü öğrencilere, Karacabey Meslek Yüksek Okulu’nda öğrenim görmeleri için burs imkanı sağlıyoruz. Mezun olanlardan altısı şu anda Sütaş Karacabey tesislerinde çalışıyorlar. 
 
İHRACAT GELİRİMİZ 15 MİLYON DOLAR
Makedonya ve Romanya’dan sonra yurtdışı yatırımlarına devam edeceğinizi açıklamıştınız. Hangi ülkelerde yatırım planlıyorsunuz? 
Sınır ötesine baktığımız zaman Avrupa’yı da, Amerika’yı da, Çin’i de görüyoruz. Bizim vizyonumuzda bulunduğumuz her yerde en sevilen marka, en güvenilen kuruluş ve lider şirket olmak var. Bu nedenle yurtdışında da adımlarımızı sağlam basmaya, oradaki tüketicilerimizin de gönlünde taht kurarak Sütaşkımız’ı yaymaya gayret etmeliyiz. Orta Doğu pazarı, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika ülkeleri ve ABD başta olmak üzere 25 ülkeye 15 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz.
 
TÜRKİYE’NİN TEK VİŞNELİ YOĞURDUNU 
PAZARA SUNDUK
Bu yıl içinde piyasaya sunduğunuz ve yakın zamanda çıkaracağınız yeni ürünlerinizden söz edebilir misiniz? 
Tek işimizin sütçülük olması bize bu konuya konsantre olma fırsatı veriyor. Böylece sektörde birçok yeniliğe imza atma şansına sahip oluyoruz. Sütaş ürün ailesini her yaşa, her ihtiyaca ve her kullanım şekline hitap edecek şekilde zenginleştirmeye ve ilkleri sunmaya devam ediyoruz. En hızlı büyüyen marka unvanını taşıdığımız meyveli yoğurt kategorisinde hem lezzetlerimizi hem de ambalajlarımızı yeniledik. Pazarda en yüksek meyve oranına sahip olan meyveli yoğurtlarımıza bu yıl Türkiye’nin tek vişneli yoğurdunu ekledik. Yakın zamanda, Sütaş Çocuk Devam Sütü’nü annelerimize sunduk. 1 yaşından büyük bebek ve çocukların beslenme ihtiyaçlarına özel hazırlanan, içeriğinde 13 mineral ve 13 vitamin bulunan Sütaş Çocuk Devam Sütü, içerdiği A, C ve D vitaminleri sayesinde bağışıklık sisteminin olması gerektiği gibi çalışmasına katkıda bulunuyor. Bunun yanı sıra çocuklar için süt içmeyi daha eğlenceli hale getiren Sütaş Meyveli ve Çikolatalı Süt ailesine eklediğimiz Karpuzlu Kavunlu Süt ve Bisküvili Süt de yeni ürünlerimiz arasında yer alıyor. Ayrıca Türkiye’de ilk kez 0 keçi sütü içeren ve süzme tekniği ile üretilen peyniri Süzme Keçi’yi de bu sene tüketicilerimize sunarak yine bir ilke imza attık. “Süzme Keçi” ile hem özel tatları seven hem de beslenmesine dikkat eden tüketicilerimize 0 keçi sütünden gelen faydayı ve lezzeti bir arada sunduk. 
 
Orta ve uzun vadede hedeflerinizi ve projelerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
Son 5 yılda 0’ün üstünde büyüme kaydettik. Dünyada ve ülkemizde sağlıklı beslenmeye yöneliş, markalı ve ambalajlı ürünlerin tercihindeki artış ve bizim yatırım ve büyüme planlarımız, bize 5 yıl sonrası için de 0 büyüme hedefi koyma cesaretini veriyor. Bu hızlı büyümeyle 50. yılımızda dünyada ilk 25 süt ürünleri şirketi arasına girebileceğimizi öngörüyoruz. Bunu ancak sürdürülebilir bir iş anlayışıyla başarabileceğimizin bilincindeyiz. Faaliyetlerimizi, hem tüketicilerimizin mevcut beklentilerine hem de sürdürülebilirlik ihtiyacına cevap veren çevresel, sosyal, ekonomik ve kurumsal sürdürülebilirliğe örnek oluşturan bir yaklaşımla sürdürüyoruz. Çiftlikten sofralara iş modelimiz başlı başına bir sürdürülebilirlik örneği. Gittiğimiz coğrafyalarda sağladığımız ekonomik ve sosyal faydayı toplumsal refahı artırmaya yönelik yatırım yapıyoruz. Kurumumuzun geleceğinin güvencesi olarak; kurumsal yönetim ilkelerini hakim kılan bir anlayışla, iyi vatandaş ve iyi sütçülerden oluşan, sütün iyiliğine ve bereketine inanmış ve bu işi misyon edinmiş bir ekiple çalışıyoruz.
 
 
BİR BAKIŞTA SÜTAŞ
 
Bağımsız kuruluşların yaptığı araştırmalara göre Türkiye’de her 10 sofranın 8’inde bir Sütaş ürünü bulunuyor.
Günde 3,5 milyon, dakikada 2 bin 500 Sütaş ürününün paketi açılıyor.
5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlıyor. 
2014 sonunda 2,2 milyar TL ciro ile İSO “En Büyük Şirketler” listesinde 51. sırada yer aldı.
28 bin süt üreticisinden her gün 2 bin ton taze süt toplayarak, Karacabey ve Aksaray tesislerinde işliyor.
Damızlık süt sığırı çiftliklerindeki 12 bin büyükbaş hayvanla kendi süt fabrikalarının ihtiyacının %8’ini karşılıyor.
70 çeşit ürünü her gün 122 bin 500 satış noktasına en taze haliyle ulaştırıyor.
Biyogaz ve Enerji Üretim tesislerinde çiftliklerinden çıkan gübrelerden, süt üretim tesislerinin organik atıklarından ve ürün firelerinden yılda 30 bin mwh elektrik üretiyor, süt üretim tesislerinin ihtiyacının %40’ını yenilenebilir enerjiyle karşılıyor.