Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: avrupa

Muratbey pandemide Avrupa'ya ihracatını yüzde 20 artırdı



Covid-19 salgını döneminde ihracatlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını söyleyen Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey gücünü inovasyondan alıyor. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde inovatif ürünlerimizle ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 40’a çıkarmak istiyoruz” dedi. Necmi Erol, süt ihracat izninin çıkmasının ardından, Çin pazarının sektör için büyük fırsatlar sunduğunu da belirtti. 
 

Salihli Kirazı üreticinin yüzünü güldürdü


Yayın: 23-06-2020
Kategori: Gıda

Salihli Kirazı, iklim şartlarının elverişli gitmesi sayesinde bu yıl üreticisine iyi bir gelir sağladı. Mayıs’ın son haftasında hasadına başlanan Salihli Kirazı ilk günlerde 30 TL’den alıcı buldu.
 

Toplum bilincinin gelişmesi ile yerel işletmelere ilgi artıyor



Mastercard’ın araştırması, pandemi nedeniyle karantina sürecinin etkilediği yerel harcamaların yeni normalleşme sürecinde yükselişe geçtiğini, karantina döneminin tüketicilerin yerel dükkan ve mağazalara bağlılığını artırdığını gösterdi. Eve kapanma sürecinde Avrupa’da her 3 tüketiciden 2’si, Türkiye’de de tüketicilerin neredeyse yarısı, yakın çevrelerinde yeni dükkanlar keşfetti. Araştırmaya göre Avrupa genelinde de Türkiye’de de her 10 tüketiciden 6’sı, yerel dükkanların maddi sıkıntılarını geride bırakmalarına yardımcı olmak için yakın çevrelerinde harcama yapıyor.
 

Yayla Agro, Legurme markası ile Avrupa’da


Yayın: 20-10-2020

Sektörde bir ilki gerçekleştiren ve sağlıklı yemekleri BPA’sız özel ambalajlarda tüketici ile buluşturan Yayla, Türkiye sınırlarını aşarak Legurme markası ile dünyaya da açılıyor. Legurme, Avrupalı tüketicileri Türk mutfağının lezzetleriyle tanıştırırken, ambalajlarındaki kültürel dokunuşla ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini sınır ötesine taşıyor. 
 

Kervan Gıda Avrupa’da güçleniyor



85 ülkeye ihracat yapan yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, KAP’a yaptığı açıklama ile gümrük vergisi avantajlarından faydalanmak, coğrafi riski dağıtmak ve Avrupa modern kanalındaki Bebeto markasının konumunu güçlendirmek için stratejik hedeflerine uygun bir şirket ile hisse alımına yönelik olarak ön protokol imzaladığını duyurdu.
 

Pandemide huzuru sofrada bulduk



Ödeme teknolojileri sektörünün önde gelen kuruluşlarından Mastercard’ın Türkiye ve Avrupa’nın mutfak tercihlerine dair yayınladığı yeni raporu pandemi dönemindeki yemek alışkanlıklarını gözler önüne serdi. Avrupa genelinde, köfte, spagetti ve krep gibi alışılagelmiş yemekler en çok tercih edilen tarifler arasında. Mutfak becerilerini en çok geliştiren ülke ise Türkiye oldu. Pandemi ile canlanan evde akşam yemeği partisi trendi kalıcı olacağa benziyor.