Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Aromsa sütü inovasyonla buluşturuyor

Türkiye’nin önde gelen aroma verici ve sos üreticilerinden Aromsa, güçlü AR-GE altyapısıyla sütlü ürünler ve dondurma kategorilerinde yenilikçi tat reçetelerini müşterilerine sunuyor.
 




Aromsa sütİçecek endüstrisinde büyük bir pazar payına sahip olan süt endüstrisi, gün geçtikçe büyümeye, gelişmeye ve inovatif tatlar için ortam yaratmaya devam ediyor. Yıllar geçtikçe sağlıklı beslenmeye karşı artan ilgi ve doğru gıda tüketimi için bilinçlenen toplumlarla birlikte, besleyici yönleri ile insan vücudu gelişimi için büyük önem taşıyan süt ve sütlü ürünlere olan ihtiyaç zamanla katlanarak artıyor. Bu kapsamda, özellikle çocuklara yönelik sütlü ürünlerde yeni tatlar geliştirilirken, sade süt tüketiminden hoşlanmayan büyükler için de farklı kategorilerde ürünler geliştirilmeye devam ediliyor.
 
UHT (Ultra High Temperature) yöntemi kullanılarak paketlenen, uzun ömürlü kategorisine sahip sade ve aromalı sütlerin haricinde, pastörizasyon yöntemi ile üretilen raf ömrü UHT sütlere nazaran çok daha kısa olan süt ürünleri de raflarda tüketiciyle buluşuyor. Farklı kombin aromalar ile çifte lezzetlerin de yaratılmasına olanak sağlayan paket sütler, süt tüketiminden hoşlanmayan çocuklar için beslenmeyi çok daha eğlenceli hale getirmeyi hedefliyor. Aromsa A.Ş. AR-GE Mühendisi Burcu Köktener, çilek, muz ve çikolata aromalı sütler haricinde farklı meyve tatlarının süt ile buluşmasına olanak sağlayan bu gelişmeleri şirket olarak hem yurtiçi hem de yurtdışında yakından takip ederek, müşterilerine yeni fikirlerle destek olmayı öncelikli amaç ve hedef olarak benimsediklerini söyledi. Köktener, süt endüstrisine daha yakın olmak, ürün önceliklerini ve standartlarını daha yakından takip etmek amacıyla geliştirdikleri süt uygulama laboratuvarı sayesinde kendi AR-GE merkezlerinde bulunan pilot UHT ve pastörizasyon üniteleri aracılığıyla ürünlerde ısıl işlem kaynaklı oluşabilecek tat farklılıklarını müşterilerden bir adım önde inceleyerek, onlara daha net ve stabil ürünler sunabildiklerini belirtti.. 
 
YOĞURT VE AYRANDA YENİLİKÇİ TAT ÇALIŞMALARI
Süt ürünleri kategorisinde büyük önem taşıyan ve özellikle Türkiye’de fazla miktarda tüketilen yoğurt ve ayran ürünlerinde de inovatif tat istekleri gün geçtikçe artıyor. Ülkemizde çoğunlukla yemek öğünlerinde sade olarak tüketimi tercih edilen yoğurt ve ayran, son yıllarda yurtdışı piyasasına meyveli ve aromalı çeşitleri ile hızlı bir giriş yaptı. Zamanla, besleyici olması ve aynı zamanda hızlı tüketime olanak sağlaması nedeniyle piyasada önemli bir yer edinen yoğurt, ayran ve yoğurtlu içecek kategorilerinin, hem çocuklar hem de büyükler için lezzetli tatların yaratılmasına olanak sağladığını kaydeden Burcu Köktener, “Aromsa A.Ş. olarak yoğurtlu içecek için daha çok meyve aromaları ile çalışırken, tuzlu bir ürün olan ayran için farklı baharat aromaları ile çalışıyor, müşterilerimiz tarafından beğenilerek tüketilebilecek yeni ürünler yaratmayı hedefliyoruz. Süt ve meyve suyunu buluşturarak, sade süt tüketiminden hoşlanmayan tüketicileri hedefleyen sütlü meyveli içecek kategorisi ise yurtdışından sonra ülkemizde de raflarda yerini almaya başladı. Türkiye piyasasında da ilgi görmeye başlayan bu ürünle ilgili farklı yüzdelerde meyve oranı ve süt içeren, farklı, tekli veya çoklu aromalar ile yeni tatlara olanak sağlayan yeni ürün çalışmalarımıza devam ediyoruz. Hem yurtiçi hem de yurtdışı müşterilerimizle bu çalışmalarımızı yakından paylaşmakla gurur duyuyoruz” dedi.
 
DONDURMA FARKLI İNOVASYONLARIN ÖNÜNÜ AÇIYOR
Artık sadece yaz aylarında değil kış aylarında da rağbet gören dondurma, hem serinletici olması hem de hafif bir tatlı olması nedeniyle beğenilerek tüketilen bir süt ürünü. Süt, şeker, aromalar ve isteğe göre meyve içeren; besleyici, hafif ve lezzetli bir süt ürünü olan dondurma, çocuk büyük her yaşta insanın zevkle tükettiği bir tatlı haline geldi. Hem paketli formda hem de açık olarak satılan dondurmanın, bu endüstrinin hızla gelişmesi ve insanların inovatif tatlara olan ilgisi nedeniyle farklı aromaların kullanımı için de önemli bir ürün haline geldiğine dikkat çeken AR-GE Mühendisi Burcu Köktener, “Şirket olarak uygulama laboratuvarlarımızda bulunan pilot dondurma ünitemiz sayesinde kendi geliştirmiş olduğumuz yeni tat kombinlerini deneyebiliyor, müşterilerimiz ile tadımlar gerçekleştirerek fikir paylaşımı yapabiliyoruz. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda hem ürün hem de yeni aromalar üzerine çalışarak, dünyada olan gelişmeleri yakından takip ediyoruz” diye konuştu. 
 
Hızlı tüketim koşullarına ayak uydurmaya çalıştığımız bugünlerde, süt ve süt ürünlerinin gıda tüketimi konusunda gün geçtikçe bilinçlenen toplumlar için vazgeçilmez besin kaynakları olmaya devam edeceğinin altını çizen Burcu Köktener sözlerine şöyle devam etti: “Aromsa A.Ş. çatısı altında yapmış olduğumuz yeni aroma ve yeni ürün çalışmalarına süt ve sütlü ürünler kategorisinde de hızla devam etmekteyiz. Geniş araştırma ve geliştirme kadromuz ile diğer bütün ürün kategorilerinde yurtdışı ve yurtiçinde tüm müşterilerimize öncü ve destek olmak için çalışıyoruz. Pilot ünitelerimiz sayesinde son üründe aromalarımızın etkilerini kolaylıkla gözlemleyebiliyor ve emin adımlarla müşterilerimize aroma ve yeni ürün desteklerimiz haricinde teknik anlamda da destek olabildiğimiz için mutluluk ve gurur duyuyoruz.”  
 

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz