Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: tüketim

Türkiye’de her 10 kişiden yedisi ambalajlı peynir tüketiyor



Türkiye’de kişi başına yıllık 19.6 kg peynir tüketildiğini açıklayan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Tüketicilerin %63’ü peyniri marketten satın alırken, %68,4’ü ambalajlı ürünleri tercih ediyor. Halkımızın %57,5’i beyaz peynir, %55,6’sı kaşar peyniri, %42,4’ü ise tulum peyniri tüketiyor” dedi.
 
Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mayıs - Haziran 2025 sayısında yayımlanmıştır.

Uzmanlar uyarıyor: “Su içme alışkanlığı küçük yaşta kazandırılmalı”



Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla çocuklar sağlıklı beslenme düzenlerine geri dönüyor. Çocukların gerekli enerjiyi kazanması için uzmanlar su tüketimine önem verilmesi gerektiği konusunda uyarıyor. Yaz aylarında serbest bir yaşam tarzından, yoğun ve yapılandırılmış okul günlerine geçiş yapan çocuklar için yeterli miktarda ve doğru su tüketimi, zihinsel ve fiziksel performans açısından büyük önem taşıyor.

Türkiye’de yumurta fiyatları yüzde 50 arttı



2025 yılı itibarıla Türkiye’den ABD’ye milyonlarca düzine yumurta ihraç edildi. Türkiye'de zamlanan fiyatlar nedeniyle en ucuz protein kaynağı %50 zamlandı. Asgari ücretlinin alım gücü yumurtada da geriledi.

Z kuşağı dondurulmuş gıdaya nasıl yaklaşıyor?



Z kuşağı, tüketim alışkanlıklarında hem çevre bilinci hem de hız kavramını merkeze alan bir nesil olarak öne çıkıyor. Peki, Z kuşağı dondurulmuş gıdaya nasıl yaklaşıyor? Teknolojiyle iç içe büyüyen bu kuşak, yeme-içme tercihlerinde de dijitalleşmenin, sürdürülebilirliğin ve zaman yönetiminin etkilerini yansıtıyor. Dondurulmuş gıdalar, bu beklentiler doğrultusunda Z kuşağının mutfakta en çok tercih ettiği kategorilerden biri haline geliyor. E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, Z kuşağının dondurulmuş gıdaya bakışına ilişkin bilgiler paylaştı.