Bu yıl 3.’sü gerçekleştirilecek olan İstanbul Peynir ve Zeytin Fuarı, 18-21 Mayıs 2023 tarihleri arasında İstanbul Dr. Mimar Kadir Topbaş Gösteri Merkezi’nde ziyaretçileriyle buluşacak.
Türk zeytincilik sektörü, 2022-23 sezonunun ilk yarısında ihracatını yüzde 144’lük artışla 220 milyon dolardan 537 milyon dolara yükseltti. Zeytincilik sektörü, 2022-23 sezonunda 1 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Buğday, mısır ve arpada uygulanan gümrük vergileri yüzde 130 olarak yeniden düzenlendi.
Yemeksepeti, deprem felaketinde en fazla yıkıma uğrayan 4 ildeki tüm üye restoranlarına, deprem öncesindeki 3 ayda elde ettikleri hizmet bedeli gelirini geri ödeme kararı aldı. Yaraların sarılmasına bir nebze olsun katkıda bulunmak amacıyla afet bölgesi ilan edilen 11 ilde, depremin ilk gününden itibaren hizmet bedeli almayan Yemeksepeti’nin deprem bölgesi için yarattığı fon, yeni destek paketiyle birlikte toplam 34 milyon TL’yi buldu.
27 ülkedeki binlerce restoranı ve şubesiyle faaliyet gösteren dünyanın önde gelen pizza zincirinden Little Caesars, Türkiye’de büyümesini sürdürüyor. 2023’ün ilk üç ayında üç şube daha açan Little Caesars Türkiye, 115 şubeye ulaştı. Şirket, 2023 yılı sonuna kadar toplamda 15 şube açılışı gerçekleştirmeyi hedefliyor.
5. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı – Bakery Plus, 27-30 Nisan tarihleri arasında ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde kapılarını açıyor. 4 yıl aradan sonra lezzet teknolojilerinin başkentte bir araya geleceği uluslararası fuar; unlu mamuller ve pastacılık sektöründen işletmeler başta olmak 20 binin üzerinde ziyaretçinin yatırım süreçlerine yön verecek bir buluşma olacak.
Ferrero Fındık, sorumlu ve sürdürülebilir bir değer zinciri için aktif olarak yürüttüğü “Ferrero Değerli Tarım” programıyla, 100 bin hektar alanda 50 bin fındık üreticisine ulaştı.
Son yıllarda bir kültür haline gelen kahve, endüstriyelleşmesiyle birlikte ticaret yapmanın bir aracına dönüştü. Son olarak Almanya merkezli kahve markası Doppio Coffee Roastery, İtalyan stili kahve zinciri modelini ülkemize getirmeye hazırlanıyor.
Mondelēz International Türkiye’nin yarım asırlık markası Kent, bu yılki iki dini bayram için toplamda 7 bin kişilik ek istihdam sağlarken, 15 bin 850 tonluk şeker üretimi gerçekleştirdi.