Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatı 2024/25 sezonunun 7 aylık döneminde yüzde 26,5’luk artışla 128 milyon dolardan 162 milyon dolara yükseldi. Zeytincilik sektörü, sezon başında belirlediği 250 milyon dolar ihracat hedefine ulaşılacağına inanıyor.
Türkiye’deki markalı süt ürünleri ihracatında yüzde 15 ciro payına sahip olduklarını belirten Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, “Kurucumuz ve Onursal Başkanımız Selçuk Yaşar’ın vizyonuyla Türkiye’nin lider süt markası olarak ülkemizin çiftçisinin ürettiği sütleri işleyerek süt, peynir, tereyağı olarak 37 ülkeye lezzet götürüyoruz" dedi.
2024 yılında ihracattan 42,8 milyon dolar gelir elde eden Pınar Süt, başta Ortadoğu ve Avrupa Birliği ülkeleri olmak 37 ülkeye ihracat yaptı. Geçtiğimiz yıl 30 ülkeye ihracat gerçekleştiren Pınar Et ise 4,9 milyon dolar gelir elde etti.
Helvadan lokuma, çikolatadan unlu mamullere kadar geniş bir yelpazedeki geleneksel lezzetleri 118 yıldır aynı kaliteyle Türkiye’yle buluşturan Koska Helvacısı Mahir Gıda, 50’ye yakın ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor. Firmanın Yönetim Kurulu Üyesi ve Fabrika Müdürü Adil Dindar, “Türkiye sınırları içinde kalmamış olmak markamızın sürekliliğini de önemli bir noktaya taşımıştır. Rusya, Orta Doğu ülkeleri, Avrupa ülkeleri ve Amerika’ya yönelik ihracat faaliyetiyle asırlık mirası evrensel bir lezzet haline getirdik” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj, Gıda Teknolojisi Dergsi'nin Temmuz - Ağustos 2025 sayısında yayımlanmıştır.
2025 yılı itibarıla Türkiye’den ABD’ye milyonlarca düzine yumurta ihraç edildi. Türkiye'de zamlanan fiyatlar nedeniyle en ucuz protein kaynağı %50 zamlandı. Asgari ücretlinin alım gücü yumurtada da geriledi.
Türkiye, cennet meyvesi kuru incirde 2024/25 ihracat sezonunu başarılı bir performansla geride bıraktı. 2024/25 sezonunda kuru incir ihracatından elde edilen döviz getirisi yüzde 27’lik artışla 290 milyon 858 bin dolardan 369 milyon 759 bin dolara yükseldi.
Türkiye cam ambalaj sektörünün önde gelen kuruluşlarından GCA, 2015 yılında Gürok Grup’un 30 yılı aşkın sofra camı deneyimi üzerine inşa edilen güçlü temelleriyle kısa sürede ulusal ve uluslararası pazarlarda önemli bir oyuncu haline geldi. Bugün 40’tan fazla ülkeye ihracat yapan firma, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Birleşik Krallık gibi stratejik pazarlarda etkisini artırarak global büyümesini sürdürüyor.
- Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Eylül - Ekim 2025 sayısında yayımlanmıştır.
Her yaş kuşağında insanların severek tükettiği makarnada Türkiye, İtalya’nın ardından en çok ihracat yapan ikinci ülke konumunda. 168 ülkeden milyarlarca insan Türk makarnalarıyla lezzet şöleni yaşıyor. 2025 sonunda makarna ihracatının 1 milyar doları aşmasını beklediklerini açıklayan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, yakın gelecekte ise ihracatı 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.