Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: ihracat

Sofralık zeytin ihracatı 250 milyon dolara koşuyor



Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatı 2024/25 sezonunun 7 aylık döneminde yüzde 26,5’luk artışla 128 milyon dolardan 162 milyon dolara yükseldi. Zeytincilik sektörü, sezon başında belirlediği 250 milyon dolar ihracat hedefine ulaşılacağına inanıyor.

Pınar Süt'ten 37 ülkeye ihracat



Türkiye’deki markalı süt ürünleri ihracatında yüzde 15 ciro payına sahip olduklarını belirten Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, “Kurucumuz ve Onursal Başkanımız Selçuk Yaşar’ın vizyonuyla Türkiye’nin lider süt markası olarak ülkemizin çiftçisinin ürettiği sütleri  işleyerek süt, peynir, tereyağı olarak 37 ülkeye lezzet  götürüyoruz" dedi. 

Sultani çekirdeksiz taze üzümün ihracat yolculuğu 4 Ağustos’ta başlıyor



Osmanlı sarayında sultanların sofralarının baş tacı sultani çekirdeksiz üzüm dünya sofralarını süslemek için gün sayıyor. Sultani çekirdeksiz taze üzümün ihracat yolculuğu 4 Ağustos 2025 Pazartesi günü başlıyor.

Aktaşlar pideyi küresel bir lezzet haline getirmeyi hedefliyor



Aktaşlar Lezzet Grubu, geleneksel Türk mutfağının en sevilen lezzetlerinden pideyi modern üretim teknolojileriyle buluşturarak dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. 50’ye yakın ülkeye ihracat yapan ve özellikle ABD ile İngiltere pazarlarında güçlü büyüme kaydeden marka, kalite ve lezzetten ödün vermeden inovatif yaklaşımıyla global sofraların vazgeçilmezi olmayı hedefliyor.

Pınar'dan ihracat atağı


Yayın: 10-09-2025
Kategori: Gıda

2024 yılında ihracattan 42,8 milyon dolar gelir elde eden Pınar Süt, başta Ortadoğu ve Avrupa Birliği ülkeleri olmak 37 ülkeye ihracat yaptı. Geçtiğimiz yıl 30 ülkeye ihracat gerçekleştiren Pınar Et ise 4,9 milyon dolar gelir elde etti.

Adil Dindar: “Asırlık mirası evrensel bir lezzet haline getirdik”



Helvadan lokuma, çikolatadan unlu mamullere kadar geniş bir yelpazedeki geleneksel  lezzetleri 118 yıldır aynı kaliteyle Türkiye’yle buluşturan Koska Helvacısı Mahir Gıda, 50’ye yakın ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor. Firmanın Yönetim Kurulu Üyesi ve Fabrika Müdürü Adil Dindar, “Türkiye sınırları içinde kalmamış olmak markamızın sürekliliğini de önemli bir noktaya taşımıştır. Rusya, Orta Doğu ülkeleri, Avrupa ülkeleri ve Amerika’ya yönelik ihracat faaliyetiyle asırlık mirası evrensel bir lezzet haline getirdik” diyor.   
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 
* Bu röportaj, Gıda Teknolojisi Dergsi'nin Temmuz - Ağustos 2025 sayısında yayımlanmıştır.   

Türkiye’de yumurta fiyatları yüzde 50 arttı



2025 yılı itibarıla Türkiye’den ABD’ye milyonlarca düzine yumurta ihraç edildi. Türkiye'de zamlanan fiyatlar nedeniyle en ucuz protein kaynağı %50 zamlandı. Asgari ücretlinin alım gücü yumurtada da geriledi.