İŞ Gıda çatısı altında hizmet veren KFC Türkiye, Orman Yönetim Konseyi’nin dünya çapındaki Forest Stewardship Council (FSC) sertifikalı kâğıt ürünlerine geçiş sürecini başlattı. KFC Türkiye, çevreye ve geleceğe katkıda bulunacak yeni projesi ile sürdürülebilir bir gelecek için FSC sertifikalı yeni paketlere geçişini tamamladığında, soluduğumuz oksijenin en önemli kaynağı ormanların verimliliğine, biyolojik çeşitliliğe ve ekolojik süreçlere katkıda bulunmuş olacak.
Türkiye’nin 350 milyon dolar meyve suyu ihracatı gerçekleştirdiğini ve yaratılan katma değerde ürüne göre 4 ila 7 arasında değişen bir seviyeye ulaşıldığını belirten Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren, “Bu memnuniyet verici tabloda gururla ifade etmek isteriz ki, sektörün dış ticaret fazlası her sene ortalama %95 mertebesinde seyretmektedir ve Türkiye ihracatının başarı hikâyesinin devamlılığında adı geçen sektörlerden biri haline gelmiştir” diyor. İşbitiren ile Covid-19 pandemisinin devam ettiği bugünlerde sektörün son durumunu, sorunlarını ve geleceğe dönük öngörülerini konuştuk.
Müşterilerinin beklentilerini en iyi şekilde karşılamaya odaklanan Bizim Toptan, Aytaç’ın yumurta, bal, reçel, peynir, zeytin, fındık kreması, tahin, pekmez, helva gibi temel kahvaltılık ürünlerini de raflarına ekledi. Aytaç’ın “A Kalite Kahvaltı” lezzetleri, Bizim Toptan mağazalarında ve Bizim Toptan’ın güçlü tedarik ve dağıtım ağıyla hizmet verdiği Seç Marketler, tüm bakkallar, marketler ve benzin istasyonlarında yerini alıyor.
Acıbadem International Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Gizem Arıburnu, pandemi döneminde insanlarda unutkanlığın arttığını belirterek, hafızayı güçlendiren beslenme önerileri hakkında bilgiler verdi.
PepsiCo “Pozitif Tarım” hedefleri kapsamında; 2030 yılına kadar yenileyici tarım uygulamalarını, tüm tarımsal ayak izine eşdeğer olacak şekilde 28,3 milyon dönüme çıkarma hedefini duyurdu. Şirketin, bu hedefinin sonucunda 2030’a kadar 3 Milyon tondan fazla sera gazı salımını azaltması bekleniyor.
Dünyanın dört bir yanındaki 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapan, Türkiye’nin lider gıda şirketlerinden Ülker, E-Star uzmanlığıyla e-ihracatta önemli bir adım attı. Ülker’in sevilen ürünleri, Amazon Avrupa platformunda açılan ‘Ülker Shop’ mağazasıyla, Fransa, İtalya ve Hollanda’daki tüketicilere ulaştırılıyor.
Hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü 2021’in ilk üç ayında Türkiye geneli ihracatını yüzde 12’lik artışla 2 milyar dolara, Ege Bölgesi ise ihracatını yüzde 6 artışla 141 milyon dolara çıkardı.
Dünyanın önde gelen pazar araştırma şirketlerinden NielsenIQ, hızlı tüketim ürünlerindeki büyümenin Ramazan ayında süreceğini öngörüyor. Restoran ve toplu organizasyonlardaki kısıtlamaların pandemi nedeniyle sürmesi, hızlı tüketim ürünlerindeki büyümenin ev içi tüketim odaklı olarak devam edeceğini gösteriyor.
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği’nin (MEYED) geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen genel kurulunda, DİMES Genel Müdürü Ozan Diren MEYED Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçildi.