Ülker Bisküvi, 2021 yılının ilk çeyreğinde satışlarını, 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 13 artırarak 2,7 milyar TL’ye ulaştırdı. İhracat ve yurt dışı operasyonları ise yüzde 19 büyüdü.
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TMO’nun geç alım yapması nedeniyle sadece Niğde’de en az 100 bin ton patatesin çürüdüğünü ve bir o kadarının da hayvan yemi olarak kullanıldığını söyledi.
Türkiye’deki en yüksek yumuşak şeker üretim kapasitesine sahip şirketlerden Kervan Gıda, halka arz sonrası ilk yurt dışı hamlesini gerçekleştirdi. Kurum, Polonya’nın önde gelen yumuşak şeker üreticilerinden ZPC Otmuchów ve iştiraki PWC Odra’nın çoğunluk hissesini satın almak için imza attı.
Little Caesars, tam kapanma döneminde lezzetlerini pizzaseverlere ulaştırmaya devam ediyor. Sevilen pizza markası, pandemiye karşı uygulanan sokağa çıkma yasağında evlerinde kalan ailelere gece 02.00’ye kadar pizzalarını ulaştırıyor. Pizzaseverler, Sezar’ın pişirme esnasından paketlemeye kadar el değmeden hazırladığı lezzetlerine, ‘Sıfır Temas’ ile ulaşıyor.
Mondelēz International Türkiye’nin yarım asırlık markası ve ‘Her Bayramın Şekeri’ Kent, pandemi koşullarında geçen bu yıl da hedeflenen doğrultuda 11 bin ton bayram şekeri üreterek ülke genelinde 35 bin noktada satışa sundu. Kent, aynı zamanda yine evlerde geçecek bu Ramazan Bayramı için tüketicisine kolaylık sağlamak adına satış kanallarına e-ticaret sitelerinin yanı sıra anında teslimat kanallarını da ekledi.
Türkiye’nin önde gelen yeni nesil online süpermarket uygulamalarından istegelsin, Ramazan ayının ilk yarısının satış verilerini açıkladı. Ramazan’ın simgesi pide ve hurma satışlarındaki artış dikkat çekti. Ramazan pidesi satışları geçen yıla göre beş kat artarken, hurma satışlarının ise iki kat arttığı görüldü. istegelsin’in, uygulamaya koyduğu kargoyla teslim özelliğiyle ise en çok çikolata, bisküvi, kahve ve çay siparişi verildi.
Barilla Grubu, dünyada her yıl itibarı en yüksek 100 şirketin belirlendiği “2021 Global RepTrak 100” listesinde tüm şirketler arasında 11’inci sırayı alırken, gıda sektörünün ise en itibarlı şirketi oldu.
Ebru BAYRAM
Aromsa Kalite Güvence Müdürü
Türkiye’de hanelerin yıl boyunca soğuk içeceklere harcadığı paradan 2020 yılında en yüksek payı gazlı meşrubatların aldığını belirten IPSOS Tüketici Panelleri Direktörü Ceyhan Demiray, “Fakat bu kategorinin içecek harcamasından aldığı pay azalıyor. Harcamanın ’u ise meyve suyuna gitmekte. Meyve suyu kategorisinin de harcamadan aldığı pay azalırken, toplam harcamada pay kazanan içecekler maden suyu ve buzlu çaylar oldu” diyor.