Global Marketing Summit 2022’de “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” panelinde konuşan Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu; “Araştırmalarımız tüketicilerimizin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösteriyor. Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz” dedi.
Arılar tarafından kovandaki sterilizasyonu sağlamak için kullanılan propolis, beslenmeyi destekleyerek günlük fenolik ve flavonoid ihtiyacının karşılanmasını sağlıyor. Ancak doğal bir arı ürünü olan propolisin ham haliyle tüketimi mümkün olmuyor. Propolisin kovandan çıkarıldıktan sonra insan tüketimine uygun hale getirilmesi ve vücudun bu ürünü sindirebilmesi için mutlaka uzman gıda mühendisleri tarafından özütlenmesi gerekiyor. BEE’O Propolis Genel Müdürü/Kurucu Ortak Dr. Aslı Elif Tanuğur Samancı, arıların mucizesi propolis ile ilgili bilinmesi gereken hususları Gıda Teknolojisi’ne anlattı.
Güvenilir Ürün Platformu tarafından Tarım ve Orman Bakanlığı başta olmak üzere birçok kurumun desteği ile gerçekleştirilen Güvenilir Ürün Zirvesi ve Feed the Future Ödül Töreni Crowne Plaza Florya da gerçekleştirildi.
Avrasya bölgesinde gıda sektörünün en önemli uluslararası iş birliği platformu Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı – WorldFood Istanbul, bu yıl ziyaretçi, katılımcı ve yabancı satın alma profesyoneli sayılarında çok önemli başarılara imza attı. 4 gün boyunca 25 farklı ülkeden 835 katılımcı, 2000’in üzerinde markasını, 163 ülkeden 38 bin 358 profesyonel ziyaretçiyle buluşturdu; her üç ziyaretçiden biri, yurt dışından katılım olarak kayıtlara geçti.
Sürdürülebilirlik Akademisi ve TÜGİS iş birliğinde, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı destekleriyle, 18-19 Ekim’de düzenlenecek ‘Sürdürülebilir Gıda Zirvesi’, dünyadan ve Türkiye’den önde gelen isimlerin katılımıyla iki gün olarak gerçekleşecek.
Mersin Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü’nde yapılan araştırma, Türkiye’de satılan paketli glutensiz gıdaların pek çoğunda glutene rastlandığını ortaya koydu.
Et ve döner sektörünün önemli temsilcilerinden ÖzDöner, perakende sektörüne de hızlı bir giriş yaptı. ÖzDöner’in 250 gramlık hazır pişmiş dana döneri Macrocenter ve Macroonline’da yerini aldı.
Üretim perspektifinde olduğu kadar toplumsal alandaki sürdürülebilirlik uygulamalarıyla da dikkat çeken Banvit BRF, “Akıllı Çocuk Sofrası” projesiyle başta öğrenciler olmak üzere aileleri, öğretmenleri ve toplum genelinde gıda israfı ve bilinçli beslenme konularında farkındalık oluşturmayı hedefliyor.