Gıda Güvenliği Derneği tarafından düzenlenerek, ülkemizden ve dünyadan gıda sektörünün paydaşlarını ve uzmanlarını bir araya getiren Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi'nin 7.'si İstanbul Grand Cevahir Hotel Kongre Merkezi’nde geniş bir katılımla gerçekleştirildi.
Ekmek Üreticileri Sendikası Başkanı Cihan Kolivar, “Ekmek aptal toplumların temel gıda maddesidir. Bizim toplum ekmek ile doyduğu için başında 20 senedir böyle yöneticiler duruyor” dedi.
Türkiye’de bayi ağını genişleterek ve e-ticaret platformlarını kullanarak yaygınlığını artıran Teksüt, katıldığı yurtdışı fuarlar ve pazarlama çalışmaları ile ürün gönderdiği ülke sayısını 39’a çıkardı. Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, dünyada peynir denince ilk akla gelen ülkelerden Fransa’da, Teksüt olarak bulunmaktan dünya gıda sektörüne yön veren Paris SIAL fuarında ödüllü Teksüt ürünleriyle yer almaktan gurur duyduklarını belirtti.
Günümüzde tüketicilerin büyük çoğunluğu planlamadan alışveriş yapıyor. Dolayısıyla ambalaj tasarımı, tüketici üzerinde güçlü bir etki yaratmanın anahtarı olarak görülüyor. Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin %64’ünün, ambalajını beğenirse ürünü araştırmadan satın alma eğiliminde bulunduğunu aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalaj tasarımının yadsınamayacak bir satış gücü olduğunu vurguluyor.
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, ülke genelinde yıllık serpme kahvaltı nedeniyle 100 milyar liralık israf yaşandığını ve ürünlerin yarısının çöpe gittiğini belirterek, "Bunu önlemek için serpme kahvaltı yerine seçmeli kahvaltıya geçme kararı aldık" dedi.
Doğanay Gıda, Türkiye’de sadece Konya Ereğli’de üretilebilen ve şalgamın ana maddesi olan mor havucun ilk hasadını Şef Mehmet Yalçınkaya ile gerçekleştirdi. Yalçınkaya “Şalgam mor havucun fermente olmasıyla üretilen çok lezzetli bir içecek, şalgam tüketiminin özellikle gençler ve çalışanlar arasında son zamanlarda arttığını görüyoruz” dedi.
100 yılı aşkın tarihiyle uluslararası arenada gıda bileşenleri sektörünün önde gelen kuruluşlarından Danimarka merkezli Palsgaard yatırımla Türkiye’de uygulama merkezini açtı. Türk gıda sanayine daha yakın olmayı hedefleyen uygulama merkezi, şirketin dünyada açtığı altıncı merkez olma özelliğine sahip.
Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Ülker’in, Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü’yle 2007’den bu yana yürüttüğü çalışmaların sonucunda geliştirilen Aliağa Bisküvilik Buğdayı, Ülker ürünleriyle buluştu. Ülker önümüzdeki dönemde de yeni buğday tohumu geliştirme çalışmalarına devam ederek, ham madde tedarikini uzun yıllar güvence altına almayı hedefliyor.
Ev dışı tüketim ve gıda alanında uzmanlaşmış önde gelen şirketlerden biri olan Bidfood Türkiye, Ankara’da hizmete açtığı Bidfood Anadolu ile dağıtım kapasitesini artırdı. Dağıtım bölgelerini ve hizmet kalitesini artırmayı hedeflediklerini söyleyen Bidfood Türkiye CEO’su Nedim Makzume, 4 ay gibi kısa bir sürede kurulumu tamamlanan Bidfood Anadolu’nun ‘Bidfood’a özgü bir başarı hikayesi’ olduğunu vurguladı.