Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Kahve Dünyası çikolata tüketim araştırmasını açıkladı: Çikolatada favorimiz sütlü



Kahve Dünyası “Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz? Ne zaman çikolata yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılanların yüzde 65’i her zaman çikolata yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
 

PANKOBİRLİK'ten 'şekere zam' açıklaması



PANKOBİRLİK'ten yapılan açıklamada, "Türkşeker tarafından fabrika çıkış fiyatlarında yapılan düzenlemenin, zaruri bir ihtiyacı karşılamakla birlikte şeker üretiminin de devam edebilmesi için üreticilere fırsat verilmesini sağlayacağı kanaatindeyiz" denildi.
 

Şekere bir büyük zam daha



Şekere zam üstüne zam gelmeye devam ediyor. Mart ayında şekere yüzde 31 oranında zam yapan Türk Şeker, bu ay itibarıyla yüzde 36,3 ila yüzde 66,6 oranlarında yeni bir zam daha yaptı. Marketlerde bir ayda ikiye katlanan şeker fiyatlarının daha da artması bekleniyor.
 

Toplumun yüzde 89’u gıdaların nerede ve nasıl üretildiğini bilmek istiyor



Sürdürülebilir Gıda Platformu (SGP), Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, gıdada şeffaflık ve izlenebilirlik farkındalığını ölçümleyen, “Türkiye Gıdada Şeffaflık ve İzlenebilirlik Tüketici Araştırması” sonuçlarını açıkladı. Ipsos Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırma çarpıcı veriler ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 72’si izlenebilirlik kavramını duymadığını belirtiyor. Toplumun yüzde 89 gibi büyük bir çoğunluğu ürünlerin nerede, ne şekilde üretildiğini ve ürünün hangi hammaddelerden üretildiğini bilmek istediğini ifade ederken, yüzde 83’i izlenebilirliği sağlayan markaların ürünlerine daha çok güveneceğini belirtiyor.
 

Kuruyemiş sektöründe çıkış yolu katma değerli ürünlerden geçiyor



İstanbul Ticaret Borsası’nın düzenlediği ‘Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor’ toplantılarının altıncısında kuruyemiş sektörünün sorunları konuşuldu. “Ekonomiye Yön Veren Atıştırmalık: Kuruyemiş” başlığıyla düzenlenen toplantıda, fındık, Antep fıstığı, ceviz başta olmak üzere kuruyemişlerde üretim, ihracat ve pazarlama çalışmalarıyla ürün standartları ele alındı.
 

TOMRA Food, yeni yayınladığı e-Kitap ile gıda üreticilerinin performansını artıracak



Ücretsiz indirilebilen yayın, ticari avantajı arttırmak için ayıklama verilerine nasıl kolayca erişilebileceğini ve dataların nasıl anlaşılabileceğini aktarıyor.
 

Özgür Sofuoğlu: "F İstanbul marka bir gıda fuarı olacak"



Ulusal ve uluslararası fuar başarılarına imza atan SO Fuar Grubu 5-7 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşecek F İstanbul Gıda, İçecek, İşleme ve Ambalaj Fuarı ile sektöre yeni bir yön vermeyi hedefliyor. SO Fuar Grubu Kurucusu ve F İstanbul Fuarı koordinasyonunu yürüten Özgür Sofuoğlu, F İstanbul’u gelecek yıllarda önemli bir marka haline getirmek istediklerini dile getiriyor.
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 

Süt sektörü temsilcileri "Dünya Süt Günü" etkinliğinde buluştu



TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Yunus Kılıç, süt yem paritesinin 1,3'ün altına düşmemesi için fiyat oluşturucuları bilinçlendirdiklerini belirtti.
 

Muğla çilek üretiminde 16. sıraya yükseldi



Muğla Valiliği Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKOB)   destekleri ile 2018 yılından beri her yıl büyüyerek devam eden ve Muğla'nın Vali Hanım Çileği olarak bilinen Çilek Projesi sayesinde üretim alanları iki katına çıktı. 2021 yılı verilerine göre çilek üretiminde Muğla 16. sırada yer alarak kaliteli çilek üretimiyle kısa sürede pazarda yerini aldı.
 

F İstanbul, Türk gıda firmaları için önemli bir iş hacmi oluşturacak



Gıda ve içecek sektörü 2022 yılının birinci çeyreğinde 6,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektör, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 26,2 oranında artış gösterdi. Bu kapsamda, Federal Fuar & Kongre Yönetimi tarafından düzenlenen F İstanbul Gıda, İçecek, İşleme ve Ambalaj Fuarı, 5-7 Temmuz tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Avrupa, BDT, Kuzey Afrika ve Orta Doğu pazarını hedef alan fuar, sektör ilgililerini profesyonel alıcılarla buluşturacak.