Ankara'da bugün itibarıyla 100 gram simit 7 TL'den satılmaya başladı. Ankara Simitçiler Odası Başkanı Savaş Delibaş, zammın nedeni olarak girdi maliyetlerindeki artışı gösterdi.
Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu, cennet meyvesi kuru incirde sürdürülebilir ihracat için Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği sektörün tüm taraflarını kuru incir üretiminin başkenti Aydın’da “Kuru İncir Kurulu” toplantısında bir araya getirdi.
Et ve Süt Kurumu'ndan (ESK) yapılan açıklamada Ramazan ayı öncesi yeterli düzeyde ürün arzı için gerekli olan tedarik süreçlerinin tamamlandığı kaydedilerek, ihtiyaca göre piyasaya karkas et satışı yapılacağı bildirildi.
Pancar Şekeri Üreticileri Derneği (PANŞEK), 1 Eylül'e kadar şekerin fabrika çıkış fiyatında "sabit fiyat" uygulaması başlattıklarını duyurdu.
Geçtiğimiz yıl Ülker ve Godiva ürünlerini Avrupa’da, bu yılın başında da Birleşik Arap Emirlikleri’nde tüketicilerin beğenisine sunan eStar, coğrafi genişleme stratejisinin bir diğer adımı olarak şimdi de Ülker’in en sevilen ürünlerini uygun seçeneklerle ABD ve İngiltere’de satışa sundu.
Katma değerli ürünleri ve ödüllü projeleriyle cam ambalaj sektörünün önemli oyuncularından biri olan GCA, 2022’de iç pazardaki payını artırmaya devam ediyor. Aynı dönemde ihracat payını da artıran GCA, ihracatın toplam ciro içindeki oranını yüzde 30 seviyesine çıkardı. Ülkemizin global pazarlardaki öncü temsilcisi olmak istediklerini vurgulayan GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, 2023’te ihracat yaptıkları ülke sayısını yüzde 25 artırarak 50’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
TÜRKPATENT, Ayaş domatesi, Bingöl balı, Bursa şeftalisi, Ezine peyniri, Hüyük çileği, Isparta gülyağı, Kilis zeytinyağı, Manisa mesir macunu, Rize çayı ve Urla sakız enginarı için AB Komisyonu'na coğrafi işaret tescil başvurusu yaptı.
TÜBİTAK MAM Yaşam Bilimleri Gıda İnovasyon Teknolojileri Araştırma Grubu Başuzman Araştırmacı ve TÜGİP Ekibi Üyesi Doç. Dr. İbrahim Sani Özdemir, Gıda Teknolojisi Dergisi için minimal meyve ve sebze sektöründeki son gelişmeleri ve TÜGİP tarafından bu alanda gerçekleştirilen uygulamaları anlatıyor.
Dondurulmuş gıda sektörünün önde gelen markalarından SuperFresh sektöründe bir ilki gerçekleştirerek, ürünlerinin tarladan başlayan ve tabaklara ulaşan yolculuğunu ve üretim sürecine ilişkin tüm ayrıntıları ‘SuperFresh Bi’ Yolculuk’ isimli yeni iletişim kampanyasıyla tüketicilerle buluşturdu. Türkiye’nin sevilen şeflerinden Refika Birgül’ün yer aldığı kampanyada hasat, teknoloji, güven, çeşitlilik ve lezzet başlıklarında SuperFresh ürünlerine dair merak edilen tüm sorulara yanıt veriliyor.
Dardanel, yeni lezzetlerle zenginleştirdiği Dardanel dondurulmuş ve soğutulmuş deniz ürünlerini tanıttı. Denizden gelen doğal tatların ve pane lezzetlerin yer aldığı dondurulmuş deniz ürünlerine 2 yeni ürün daha ekleyen Dardanel, Norveç haşlanmış karidesi ve somon filetoyu tüketicilerin beğenisine sunmaya hazırlanıyor.