Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Aktaşlar'ın eksi 40 derecede dondurulan ürünleri global pazarlarda ısınıyor



Anadolu’nun zengin tatlarını günümüz sofralarına pratik ve lezzetli bir şekilde taşıyan Aktaşlar Lezzet Grubu, tüketicilerini Türk mutfağının köklü kültürel tatlarıyla buluşturuyor. Soğuk zincir teknolojisi sayesinde eksi 40 derecede dondurulan ürünlerini, uluslararası kalite standartlarıyla global pazara taşıyarak sektöründe fark yaratmayı hedefleyen firma, sıfır atık hedefleri ve çevre dostu projeleriyle de dikkat çekiyor. Enerji verimli makinelerle yılda ortalama yüzde 20-30 arasında enerji tasarrufu sağlayan Aktaşlar Lezzet Grubu, yılda 100-150 ton atığı geri dönüştürüyor.

Dr. Samim Saner: "Gıda dezenformasyonuna karşı akademisyenler daha aktif aksiyon almalı"



TÜGİS’in “Gıda Güvenliği: Bir tehdit mi yoksa fırsat mı?” webinarında konuşan Dr. Samim Saner, şeffaflık ve izlenebilirliğin günümüzde tüketicinin vazgeçilmez talebi olduğunun altını çizdi. “Gıda güvenliği, duvara asılan bir belge değil, en üstten en alta tüm çalışanların kültürü olmalı” diyen Saner, akademisyenleri gıdada dezenformasyona karşı dijital mecralarda daha aktif aksiyon almaya davet etti.

PepsiCo’dan Asya’ya üst düzey atama


Yayın: 05-06-2025
Kategori: Gıda

PepsiCo'nun global organizasyonunda PepsiCo Türkiye’den önemli bir atama gerçekleşti. PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Evrim Şen, PepsiCo Çin Yiyecek Genel Müdürü görevine atandı. 

Gıda işletmelerine kare kod zorunluluğu... Uygulama 28 Temmuz'da başlıyor



Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, gıda işletmelerine getirdikleri yeni uygulamayı açıkladı. Bakan Yumaklı, 28 Temmuz itibarıyla bütün gıda işletmelerinin zorunlu olarak kare kod uygulamasına geçeceğini duyurdu. Yumaklı, uygulama ile tüketicilerin hangi bilgilere erişebileceğini de anlattı.

Harun Çallı: “Süt toplumsal sağlık, ekonomik refah ve kırsal kalkınmanın sembolüdür”



Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, 1 Haziran Dünya Süt Günü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Çallı mesajında, sütün sadece tüketilen bir içecek olmadığını, aynı zamanda toplumsal sağlık, ekonomik refah ve kırsal kalkınmanın sembolü olduğuna dikkat çekti. 

Türkiye'de gıda takviyesi pazarı 750 milyon dolara ulaştı



Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği (GTBD), düzenlendiği basın toplantısında gıda takviyelerine yönelik yanlış algılara dikkat çekti. Toplantıda konuşan GTBD Başkanı Samet Serttaş, Türkiye’nin gıda takviyesi pazarında 750 milyon dolara ulaştığını ancak kişi başı harcamanın hala düşük olduğuna dikkat çekti. Serttaş, bu farkın bilgi eksikliği, takviyelerin hâlâ ilaç gibi algılanması ve eczane dışındaki satış kanallarının yeterince tanınmamasından kaynaklandığını belirterek, bilinçli tüketim artarsa sektörün potansiyelini gerçekleştirebileceğini ifade etti.

Pınar Süt'ten 37 ülkeye ihracat



Türkiye’deki markalı süt ürünleri ihracatında yüzde 15 ciro payına sahip olduklarını belirten Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, “Kurucumuz ve Onursal Başkanımız Selçuk Yaşar’ın vizyonuyla Türkiye’nin lider süt markası olarak ülkemizin çiftçisinin ürettiği sütleri  işleyerek süt, peynir, tereyağı olarak 37 ülkeye lezzet  götürüyoruz" dedi. 

Sabri Ülker Vakfı’ndan “Sevimli ve Dengeli Tabaklar”a ödül



Kuruluşunun 15’inci yıl dönümünü kutlayan Sabri Ülker Vakfı’nın, Yemekte Denge Eğitim Projesi kapsamında okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocukların dengeli beslenme farkındalığını artırma hedefiyle düzenlediği “Sevimli ve Dengeli Tabaklar” yarışmasında dereceye giren okullar belli oldu. Dengeli besin ögelerini içermesinin yanı sıra yöresel ürün kullanımı ve yaratıcılık kriterlerine en uygun tabakla yarışmayı kazanan okula Sabri Ülker Vakfı Kütüphanesi kurulacak. 

İSO 500’de 111 şirket gıda sektöründen



İstanbul Sanayi Odası (İSO) “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması-2024” sonuçlarını açıkladı. Gıda sektörü, Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesinde 111 firmayla liderlik koltuğuna oturdu. 66 firmayla ana metal sanayi firmaları ikinci sıraya yerleşti.

Banvit BRF’ye yeni pazarlama ve kurumsal iletişim direktörü



Dünya genelinde faaliyet gösteren, tüketicilerine yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunan global gıda üreticilerinden BRF’nin Türkiye operasyonu Banvit BRF’de üst düzey görev değişikliği gerçekleşti. Şirketin pazarlama ve kurumsal iletişim direktörlüğü pozisyonunu Gökçe Uysal Kürer atandı.