Tüketici davranışlarının sürekli değişmesi ve giderek bilinçli hale gelmesiyle birlikte markalar, piyasaya yeni ürün sunmadan önce ölçüm yaptırmaya başladı. Bu kapsamda, insanların yiyecek ve içeceklere tepkilerini beş duyularını kullanarak ölçen, çok disiplinli bir alan olan duyusal bilimler önem kazandı. Kalite Semineri, Ulusal Sütçülük Kongresi ve Süt Akademisi düzenleyicisi Karma Grup bu yıl da lezzet, aroma ve koku uzmanlarını 2-3 Ekim tarihlerinde İstanbul’da buluşturacağını duyurdu.
INNOFOOD Teknik Yardım Ekibi Kıdemli Uzman Mahmut Kiper &
INNOFOOD Teknik Yardım Ekibi, Takım Lideri Deniz Bayhan
* Bu makale Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Ocak - Şubat 2024 sayısında yayımlanmıştır.
Beypazarı Maden Suyu, maden sularında 'aşırı derecede bor' iddiasına ilişkin yaptığı açıklamada "Farklı ülkeler ve uluslararası kuruluşlar içme suyuyla ilgili kalite standartlarını belirlerken farklı bilimsel verilere ve politik yaklaşımlara dayanarak değişiklikler yapabilirler. Başka uluslararası kuruluşlar da içme suyundaki bor miktarı için farklı rehber değerler belirlemişlerdir" dedi.
Uludağ Üniversitesi’nde gerçekleştirilen “Bir Akademisyenin, İlham Veren Almanya, Üniversite, TUBİTAK ve Gıda Sanayi Deneyimleri” söyleşisinde konuşan Prof. Dr. Mehmet Pala, akademik hayatında ve özel sektörde biriktirdiği tecrübelerini üniversite öğrencilerine anlatırken; yaşama, mutluluğa ve başarı kavramına dair tavsiyelerini paylaştı.
Dünyanın önde gelen bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketlerinden NielsenIQ, Türkiye'de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarının 2023 yılında %81 oranında ciro büyümesi kaydettiğini paylaştı. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; FMCG'de büyümenin devamlılığı için omnichannel (çoklu kanal) ve çoklu okazyon deneyiminin önemine dikkat çekti, markaların ve perakendecilerin, tüketicilerin yeniden tanımlanan değerlerine uyum sağlamalarının ve dijital raf analitiğinde uzmanlaşarak omni/çoklu kanal deneyimine hakim olmalarının yakın gelecekte başarının anahtarı olduğunu belirtti.
Uzun yıllardır gıda kategorisinde çeşitli markalara liderlik eden İdil Ziyaoğlu Alpaslan, Lipton Türkiye Pazarlama Direktörü olarak görev yapmaya başladı.
Türkiye’nin sevilen piliç eti markalarından Lezita’da satış operasyon planlama müdürü olarak görev yapan Ersan Koçer, Lezita Satış Direktörü görevine getirildi. Koçer yeni görevine 1 Nisan 2024 tarihi itibariyle başladı.
Anadolu Grubu bünyesinde 26 yıldır artan sorumluluklarla görev alan Burak Başarır, 20 ülkede 90 tesisi ve 100 bine varan çalışanı ile faaliyet gösteren Grubun İcra Başkanı oldu.
Gıda Güvenliği Derneği tarafından iki yılda bir düzenlenen “8. Uluslararası Gıda Güvenliği Kongresi” 9-10 Mayıs 2024 tarihleri arasında Grand Cevahir Hotel & Convention Center’da gerçekleştirilecek. Gıda sektörünün tüm paydaşlarını uluslararası platformda bir araya getiren tek kongrenin sloganı ise “Gıda Güvenliği Sorumluluğumuzdur” olacak.
Ramazan Bayramı’nı birbirinden özel çikolata ve şekerlemeleriyle karşılamaya hazırlanan Ülker, bu bayramda 67 farklı ürün çeşidiyle evlere misafir olmayı hedefliyor.