Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

GEA, İzmir’de pistonlu kompresör paket montaj hattını hizmete açtı



GEA, İzmir’de yeni pistonlu kompresör paket montaj hattını hizmete açtı. Yeni tesis, GEA’nın bölgesel varlığını güçlendirirken Türkiye ve Azerbaycan, Kazakistan ve Özbekistan gibi komşu BDT pazarlarındaki müşterilere daha hızlı teslimat imkânı sunuyor. İzmir tesisi, küresel standartlara uygun paket montajı gerçekleştirerek GEA’nın Avrupa’daki operasyonlarını tamamlamakta ve giderek artan ölçüde bölgesel tedarikçilerle çalışarak ithalat bağımlılığını azaltmak ve tedarik zinciri dayanıklılığını artırmak için önemli bir rol üstlenecek.

Almanya’nın önde gelen franchise fuarına Türk markaları damga vurdu



Almanya’nın önemli franchise fuarlarından olan Franchise Expo Germany, dünyanın farklı ülkelerinden binlerce katılımcı ve markaya ev sahipliği yaptı. Fuarda en çok ilgiyi Türk markalarının standları ve Türk delegasyon toplantısı çekti.

Tavuk eti üretimi eylülde arttı



Eylül ayında tavuk eti üretimi yıllık yüzde 6,9 artarak 228 bin tona çıktı. Yumurta üretimi ise yüzde 5,3 düşerek 1,73 milyar adet oldu.

Popeyes’tan yeni kampanya 


Yayın: 12-11-2025
Kategori: Beyaz Et

Popeyes, yeni kampanyası “Yaşansın Popeyes” ile markanın enerjik ve eğlenceli ruhunu hayatın her anına taşımayı hedefliyor. Kampanya, Popeyes’ın yalnızca bir lezzet markası değil, günün içinde tüketicilere eşlik eden keyifli bir deneyim olduğunu vurguluyor.

Z kuşağı dondurulmuş gıdaya nasıl yaklaşıyor?



Z kuşağı, tüketim alışkanlıklarında hem çevre bilinci hem de hız kavramını merkeze alan bir nesil olarak öne çıkıyor. Peki, Z kuşağı dondurulmuş gıdaya nasıl yaklaşıyor? Teknolojiyle iç içe büyüyen bu kuşak, yeme-içme tercihlerinde de dijitalleşmenin, sürdürülebilirliğin ve zaman yönetiminin etkilerini yansıtıyor. Dondurulmuş gıdalar, bu beklentiler doğrultusunda Z kuşağının mutfakta en çok tercih ettiği kategorilerden biri haline geliyor. E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, Z kuşağının dondurulmuş gıdaya bakışına ilişkin bilgiler paylaştı.  

Keskinoğlu Bursa’da bölge müdürlüğünü hizmete açtı



1963 yılında küçük bir tavuk çiftliğinde yumurta üretimiyle faaliyetlerine başlayan Keskinoğlu, bugün Matlı Şirketler Grubu çatısı altında Türkiye’nin önde gelen tam entegre üretim tesislerinden biri olarak piliç eti, sofralık ve pastörize yumurta, viyol ve ileri işlem ürünlerini dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor. Bölge müdürlükleri ve yaygın bayilik sistemiyle de iç pazarda ürünlerini tüketicisiyle buluşturan firma, üretimden tüketime gıda sektöründe stratejik bir konuma sahip olan Bursa’da bölge müdürlüğünü açtı. 

Sürdürülebilir Gıda Zirvesi, gıda sektörünün paydaşlarını buluşturacak



Türkiye’de gıda alanında yapılan önemli konferanslardan biri olan Sürdürülebilir Gıda Zirvesi, gıda sektöründe dönüşüm liderliğini üstlenen tüm paydaşları, rejeneratif tarımdan biyoteknolojiye uzanan başlıklarla “Gıdanın Geleceği İçin” teması altında 11. kez aynı masada buluşturuyor.


Eksun Gıda’nın brüt kârı 887,2 milyon TL’ye ulaştı



Türkiye’nin önde gelen un üreticilerinden Eksun Gıda, 2025 yılının 3. çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayınladı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla daha güçlü bir finansal tablo ortaya koyan şirketin toplam hasılat tutarı 8,2 milyar TL olarak gerçekleşirken, brüt kârı geçen yılın aynı dönemine göre %22 artışla 887,2 milyon TL’ye yükseldi. 

Sütaş’tan “Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış” belgeseli



50. yılını kutlayan Sütaş’ın katkılarıyla hazırlanan “Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış (1923–1939)” adlı belgesel; Cumhuriyet’in ilk yıllarında tarım ve sütçülükte başlayan dönüşümü; tarihsel belgeler, arşiv görüntüleri ve uzman görüşleriyle ele alarak, Türkiye’nin tarımsal kalkınma yolculuğuna ışık tutuyor.

Besler’in konsolide cirosu yılın ilk 9 ayında 22,4 milyar TL oldu



Dondurulmuş gıda, konserve, mutfak ve yağ kategorilerinde önemli markalarıyla faaliyet gösteren Besler’in 2025 yılı 9 aylık döneminde konsolide cirosu 22,4 milyar TL oldu. Aynı dönemde 2 milyar TL’lik ihracat geliri elde eden şirket, dondurulmuş gıdada SuperFresh, margarin pazarında Bizim Yağ ve Terem markalarıyla pazardaki yerini güçlendirdi.