Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Sofralık zeytin ihracatı 250 milyon dolara koşuyor



Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatı 2024/25 sezonunun 7 aylık döneminde yüzde 26,5’luk artışla 128 milyon dolardan 162 milyon dolara yükseldi. Zeytincilik sektörü, sezon başında belirlediği 250 milyon dolar ihracat hedefine ulaşılacağına inanıyor.

Domino’s Pizza Eurasia Group’ta iki üst düzey atama



Domino’s ve Coffy markalarının çatı organizasyonu Domino’s Pizza Eurasia Group’ta iki üst düzey atama gerçekleştirildi. DP Eurasia Pazarlama ve Dijitalden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı (CMDO) görevine Nedim Nahmias, DP Eurasia İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcılığı (CHRO) görevine Seda Erdem Yılmaz getirildi. 

Coca-Cola İçecek’in Azerbaycan’daki ikinci fabrikası açıldı



12 ülkede 34 şişeleme fabrikası ve 3 meyve işleme tesisiyle faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCI), Azerbaycan’daki ikinci fabrikasını İsmayıllı’da devreye aldı. İsmayıllı fabrikasıyla beraber şirketin Azerbaycan’daki toplam yatırımı 200 milyon dolara ulaştı.

Aroma işçileri üretimi durdurdu



Bursa’daki Aroma fabrikasında, Tekgıda-İş Sendikası'nın işçilerden habersiz imzaladığı toplu iş sözleşmesi taslağına tepki gösteren işçiler üretimi durdurarak fabrika içinde bekleyişe geçti. İşçiler, kapalı kapılar ardında yapılan pazarlıkların kabul edilemeyeceğini belirterek taleplerinin bayram arifesine kadar işçinin gerçek temsilcileriyle masaya yatırılmasını istedi.

Kerevitaş faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek



Türkiye’de dondurulmuş gıda ve margarin sektörlerinin önde gelen kuruluşlarından Kerevitaş, stratejik hedefleri doğrultusunda kurumsal kimliğini yenileyerek yoluna Besler Gıda olarak devam edecek. 

Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi'nin 3'üncüsü İstanbul'da yapıldı



Türkiye’nin önemli un üreticilerinden Eksun Gıda’nın ana sponsorluğunda ve Çölyak Vakfı iş birliğiyle üçüncüsü düzenlenen Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi, 21 Mayıs Çarşamba günü İstanbul’da gerçekleştirildi. Çölyak hastalığı konusunda toplumsal farkındalığa dikkat çekilen etkinlikte, glütensiz yaşamın önemine vurgu yapıldı. 

bizz@kampüs’te 1108 takım Ülker Caramio için yarıştı



Gençlerin her yıl farklı bir Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında ödüller sahibini buldu. Bu yıl Ülker Caramio için yarışmaya katılan 1108 takım arasından ilk 3’e giren takımlar, toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı kazandı.

50. yılını kutlayan Sütaş, 70 milyon dolar yatırım hedefliyor



Kurulduğu 1975 yılından bu yana sadece sütçülüğe odaklanarak “Çiftlikten Sofralara” iş modelini geliştiren Sütaş, 50. yılını “Çiftlikten Kalplere” sloganıyla kutluyor. Son beş yılda 340 milyon dolar yatırım geçekleştirdiklerini belirten Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, 2025 yılı için de 70 milyon dolar yatırım öngördüklerini söyledi.

BENEO ve Wacker, insan sütü oligosakkaritini (HMO) piyasaya sürüyor



Gıda, yem ve ilaç için fonksiyonel bileşenlerin önde gelen üreticilerinden BENEO ve gıda ve ilaç endüstrisi için biyoteknoloji çözümlerinde Avrupa’nın önemli kuruluşları arasında gösterilen Wacker, insan sütü oligosakkariti (HMO) 2'-Fukosillaktoz'u (2'-FL) dünya çapında piyasaya sürüyor. İnsan sütü oligosakkariti HMO’lar arasında en yaygın ve en kapsamlı olarak incelenen model olarak gösterilirken, yeni ürünün önümüzdeki haftalarda Avrupa pazarında satışa sunulması planlanıyor. 

Kahvede 2025 trendleri neler?



Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğretim Görevlisi, gastronomi yazarı – kahve danışmanı Cenk Girginol, 2025 yılında etkili olan kahve trendlerini Gıda Teknolojisi Dergisi için yazdı.
 
* Bu makale, Gıda Teknolojisi Dergisi’nin Mart – Nisan 2025 sayısında yayımlanmıştır.