CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, gıda ürünlerindeki pestisit kalıntılarına dikkat çekti. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın pestisitli ürünlerle ilgili şeffaf davranmadığını belirten Gürer, pestisitli ürünlerin denetim sonuçlarının kamuoyuyla paylaşılmamasını eleştirdi.
Knorr Çabuk, makarna severlerin favori lezzetlerinden Mac & Cheese’i Calve’nin gurme sosu Ranch ile buluşturdu. Lansman için çekilen 3 karelik fotoğraflar, yapay zeka teknolojisine tanıtılarak uzun bir reklam filmine dönüştürüldü. Hazırlanan kampanya filmi, AI ile hareketlenen görseller ve enerjik müziğiyle herkesi Knorr Çabuk Mac & Cheese Ranch’in lezzetini tatmaya davet ediyor.
Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD), geleneksel hale getirdiği OMÜD Sektör Buluşması etkinliğini gerçekleştirdi. Yoğun bir katılımın olduğu gecede konuşan OMÜD Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Arslan, oluklu mukavva satışlarının bugün 3,8 milyon ton ve 5,5 milyar metrekare seviyesine ulaştığını açıkladı.
Her yaş kuşağında insanların severek tükettiği makarnada Türkiye, İtalya’nın ardından en çok ihracat yapan ikinci ülke konumunda. 168 ülkeden milyarlarca insan Türk makarnalarıyla lezzet şöleni yaşıyor. 2025 sonunda makarna ihracatının 1 milyar doları aşmasını beklediklerini açıklayan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, yakın gelecekte ise ihracatı 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Rusya'da hükümet tarafından yapılan açıklamada, Ağustos 2026'da sona erecek ayçiçek yağı ve tohumuna yönelik gümrük vergilerinin Ağustos 2028'e kadar uzatıldığı belirtildi.
McDonald’s Türkiye, TEMA Vakfı aracılığıyla 10 bin çalışanı adına 10 bin adet fidanı Gaziantep Yeniceli Ağaçlandırma Sahası’nda toprakla buluşturuyor. McDonald’s Türkiye Hatıra Ormanı’na ilişkin konuşan Kurumsal İletişim Direktörü Tuğçe Altınsoy, “Her bir çalışma arkadaşımız adına dikilecek fidanlar, adlarına hazırlanan sertifikalarla kalıcı ve değerli bir anıya dönüşecek” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin lider gıda aromaları üreticisi Aromsa, üçüncü sürdürülebilirlik raporunu “Sürdürülebilir Lezzet Sanatı” başlığıyla yayınladı. 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nde lansmanı yapılan rapor, şirketin 2022–2024 dönemindeki çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) alanlarındaki ilerlemelerini ve sorumlu büyüme vizyonunu yansıtıyor. Rapor; bilim, yaratıcılık ve sorumluluk kavramlarını bir araya getirerek, gıdanın geleceğine ilham veren bütünsel bir yaklaşımı sanatın diliyle anlatıyor.
Fibers for Life mottosu ile hayatın her alanında kullanılan bitkisel lif ürünleri sunan JRS’nin gıda ve beslenme uzman ekipleri, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli olarak birçok yenilikçi ve maliyet düşürücü ürün ve çözüm önerileri geliştiriyor. Bu ürünlerden biri olan VITACEL® Citrus Fiber sahip olduğu özellikleriyle gıda endüstrisinde geniş bir alanda kullanılıyor.
* Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Eylül - Ekim 2025 sayısında yayımlanmıştır.
Türkiye cam ambalaj sektörünün önde gelen kuruluşlarından GCA, 2015 yılında Gürok Grup’un 30 yılı aşkın sofra camı deneyimi üzerine inşa edilen güçlü temelleriyle kısa sürede ulusal ve uluslararası pazarlarda önemli bir oyuncu haline geldi. Bugün 40’tan fazla ülkeye ihracat yapan firma, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Birleşik Krallık gibi stratejik pazarlarda etkisini artırarak global büyümesini sürdürüyor.
- Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Eylül - Ekim 2025 sayısında yayımlanmıştır.
Dört kuşaktır süregelen çay ustalığını modern bir vizyonla buluşturan Ahmad Tea, Türkiye pazarında büyümeye odaklanıyor. Premium çay kategorisinde fark yaratmayı hedefleyen marka, sürdürülebilir üretim anlayışı ve kalite odaklı yaklaşımıyla Türk çay kültürüne yeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor.