Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Banvit BRF’e ihracatta 3 ödül birden


Yayın: 07-12-2023
Kategori: Beyaz Et

Banvit BRF, 2022 yılında ulaştığı ihracat rakamıyla İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen “Başarılı İhracatçılar Ödül Töreni”nde su ürünleri ve hayvansal mamuller, beyaz et ve et ürünleri kategorilerinde olmak üzere 3 ödül birden aldı.

Ak Gıda-İçim Süt, AÇEV iş birliğiyle depremden etkilenen çocukların yanında 



Ak Gıda-İçim Süt; topluma fayda üretmeyi amaçladığı sosyal sorumluluk çalışmalarını Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) iş birliğiyle depremin etkilediği çocuklar için hayata geçirdi.  AÇEV’in ‘Mutlu Çantam’ ve ‘Her Çocuğa Eşit Fırsat’ adlı sosyal sorumluluk çalışmalarını destekleyen Ak Gıda-İçim Süt’ün gönüllü çalışanları ve katılımcıları da deprem bölgesindeki çocukların esenliği için adımlarını iyiliğe dönüştürdü.   

Pınar Su ve İçecek’te atama



Yaşar Holding iştiraklerinden Pınar Su ve İçecek’in yeni pazarlama direktörü, FMCG sektörünün deneyimli ismi Nazlı Soylu oldu.

Gezegen ve insan sağlığı için dönüşüm zamanı



Dünya genelinde otoriteler; BM sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmanın anahtarının tarım ve gıda sisteminde acil bir dönüşümün gerektiğini işaret ediyor. Bitki bazlı gıdalara ilginin arttığı bu süreçte tüketicilerin %58’inin haftada en az iki kez bitki bazlı gıdaları tükettiğini söyleyen BİTKİDEN Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, “Bugün, büyük bir dönüşümün eşiğindeyiz ve bu dönüşümün merkezinde gıda var. Çünkü tükettiğimiz gıdalar, bunları nasıl ürettiğimiz ve ne kadarını israf ettiğimiz, insan sağlığı ve çevremizin geleceği üzerinde hayati etkilere sahip” diyor. EAPF (Avrupa Bitki Bazlı Gıda Birliği) Genel Sekreteri Siska Pottie ise “EAPF olarak sektör için eşit rekabet koşulları, teşvik edici politikalar ve destek için sıkı bir şekilde çalışıyoruz” dedi.

Türk kahvesini sade seviyoruz



Sosyal medyada büyük ilgi gören anket serileri ile tüketici alışkanlıkları, beğeni ve tercihlerini ölçümleyen Kahve Dünyası, 5 Aralık Dünya Türk Kahve Günü öncesinde 8000 kişinin katılımıyla bir anket gerçekleştirdi. Anket sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 70’i Türk kahvesini sade tüketirken, yüzde 46’sı 10 günde bir Türk kahvesini taze olarak çektirdiğini belirtti. 

Mondelēz International Türkiye'ye yeni satış müdürü



Dünyanın önde gelen atıştırmalık şirketlerinden Mondelēz International Türkiye’nin Satış Müdürlüğü’ne Ekim 2023 itibariyle Salih Karlı atandı.

Karma Grup’tan Duyusal Analiz Eğitimi



Gıda, içecek, ambalaj, kozmetik gibi kritik sektörlere yönelik spesifik eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Karma Grup tarafından organize edilen “Duyusal Analiz Eğitimi” 15 Aralık Cuma günü İstanbul’da gerçekleştirilecek. 

Süt ve süt ürünlerinde 2022’nin ihracat şampiyonu Sütaş



2022’de 62 milyon dolarlık ihracatı ile süt ve süt ürünleri sektöründe bugüne kadar gerçekleşen en yüksek rakama ulaşan Sütaş, İstanbul İhracatçı Birlikleri’nin ihracatları ile ülke ekonomisine katkıda bulunan üyelerini ödüllendirdiği törende “Süt ve Süt Ürünleri” kategorisinde birincilik ödülünü aldı.

Avrupa’nın kapılarını açan FEX23’te Türk markaları şov yaptı



Kendi işinin sahibi olmak isteyen girişimciler Frankfurt'ta gerçekleşen bayilik fuarı Franchise Expo Germany (FEX23)’e akın etti. Almanya’nın ilk ve tek franchise fuarı olma özelliğini taşıyan organizasyonda Türk firmalarına ilgi büyüktü.

Feast, BRCGS Sertifikasyonu’nda üst üste 4. kez AA derecesi aldı



Gıda güvenliği ve sürdürülebilirliği konusunda standartlarını sürekli olarak güncelleyen E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, BRCGS Küresel Gıda Güvenliği Standardı sertifikasyon programında 4. kez üst üste AA derecesini almaya hak kazandı.