Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Aroma, uluslararası fuarlarla ihracat pazarlarını güçlendiriyor



Aroma, gıda ve içecek sektörünün dünya çapındaki en prestijli fuarları olan WorldFood Moskova Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı ile Wabel Drink Summit Budapest’te çok yönlü ürün portföyünü sergiledi. 

Gıda sektörünün yeni trendleri CONSENSE 2024'te konuşulacak



Gıda sektöründe inovasyondan ambalaj tasarımına kadar birçok alanda uzman isimleri ilk kez ağırlayacak olan Uluslararası Tüketici ve Duyusal Bilimler Konferansı (CONSENSE 2024) 2-3 Ekim’de İstanbul Teknik Üniversitesi’nin ev sahipliğinde, Prof. Dr. Esra Çapanoğlu Güven’nin başkanlığında İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde düzenlenecek. Konferansa gıda sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası 400 profesyonel ve uzmanlar katılacak. 

Hazır yemek markası FitChef Ankara’da hizmet vermeye başladı



13 yıldır İstanbul’da hizmet veren hazır yemek markası FitChef, yemeklerini Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırmak için kolları sıvadı. Eylülde Ankara’da da hizmet vermeye başlayan şirket, yakın gelecekte yurt dışında da faaliyet göstereceğini duyurdu. 

Michelin Rehberi Türkiye’deki restoran seçkisini 5 Aralık’ta açıklayacak



İstanbul, İzmir ve Muğla’nın yeme-içme kültürünün en iyilerinin yer aldığı seçki, İstanbul’da düzenlenecek özel bir törenle açıklanacak. Türkiye’deki keşif çalışmalarını sürdüren Michelin Rehberi müfettişleri, ek olarak Muğla’daki mekanları da ziyaret etmeye başladı.

Konseptini yenileyen Aslı’dan Tuzla’da 3 milyon Euro’luk yeni tesis yatırımı



Türkiye’nin önde gelen kafe-fırın zincirlerinden Aslı, yenilenen konsepti ve her damak zevkine hitap eden lezzetleriyle büyümeye devam ediyor. 34 mağazayla hizmet veren marka, 2025 yılında 15 merkez ve 20 franchise mağazayı açmaya hazırlanıyor. Mağazacılıkta olduğu kadar endüstriyel pazarda da iddialı olduklarını dile getiren Aslı Genel Müdürü Caner Bayıralan, “Aylık 1200 ton kapasiteyle faaliyetlerini sürdüren Dudullu tesisimizin yanı sıra Tuzla’da 3 milyon Euro tutarında, aylık 2000 tonu aşan üretim kapasitesine sahip yeni tesis yatırımımızı da tamamladık. İngiltere’ye de ilk ihracatımızı gerçekleştirdik” dedi.

Kırmızı et devi iflasın eşiğinde!



Gaziantep merkezli kırmızı et üreticisi Binsa Et ve Et Ürünleri iflasın eşiğinde. Şirketin konkordato ilan etmesi kentteki et fiyatlarını etkileyebilir.

Denizli’de kent lokantası açıldı



Denizli Büyükşehir Belediyesi, enflasyonun getirdiği yıkım altında ezilen vatandaşlara destek olmak amacıyla kentteki ilk kent lokantasını faaliyete açtı. Ayrıca açılışı gerçekleştiren Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, ikinci kent lokantasının müjdesini de verdi.

PIN Drinks, 0 şeker 0 kalori lezzetleriyle içecek pazarında fark yaratıyor



Değişen tüketici ihtiyaçlarını dikkate alarak yenilikçi lezzetler sunanPIN Drinks, “0 şeker 0 kalori” ürünleriyle soğuk içecek pazarında kısa sürede etkili bir ivme yakaladı. CEO’su Emre Sever’in liderliğinde, tamamen yerli yatırımcıların desteğiyle hızla büyüyen PIN Drinks, sektörde genç ve iddialı bir marka olarak öne çıkıyor. Yüzde 100 yerli bir marka olan PIN Drinks, Türkiye’de ve dünya genelinde büyük talep gören lezzetli ve ferahlatıcı ürünleriyle tüketicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor.
 
* Bu haber Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2024 sayısında yayımlanmıştır. 

Gastronomi uzmanlarıyla “Glutensiz Lezzet Keşfi” workshopu



Güvenilir Ürün Platformu tarafından gıda ve tarım sektörünün uzman STK’ları, kurumları ve Tarım ve Orman Bakanlığı ortaklığında düzenlenen 3. Güvenilir Ürün Zirvesi önemli workshoplara ev sahipliği yapacak. Danet desteğiyle gerçekleştirecek “Tatlarda Özgürlük: Glutensiz Lezzet Keşfi” workshopu dikkat çekici isimleri de bir araya getirecek.

Araştırma: Kızarmış tavuğu çok seviyoruz, mutlaka haftada bir kez tüketiyoruz



Yeme içme sektörünün yenilikçi markalarından Doyuyo, gerçekleştirdiği Kızarmış Tavuk Tüketim Alışkanlıkları Araştırması ile tüketici tercihlerini ortaya koydu. Araştırma tüketicilerin hijyen ve hizmet kalitesini lezzetten daha fazla önemsediğini gösterdi. Çıtırlık ise en önemli lezzet unsuru olarak öne çıktı. Gençler AVM’lerde kızarmış tavuğu sosyalleşme aracı olarak görürken, orta yaş grubu daha çok açık havada tüketmeyi tercih ettiğini belirtti.