Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Pidem, yeni kimliğiyle pideyi yurt içi ve dışında sevdirmeyi hedefliyor



Türkiye’nin önde gelen pide zincirlerinden Pidem, marka dönüşüm yolculuğuna tüm hızıyla başladı. Pidem Pazarlama Müdürü Göksu Şirin, “Türkiye’nin en yaygın pide zinciri olarak misafirlerimizi her restoranımızda en kaliteli malzemelerle hazırlanan, en lezzetli pidelerle buluşturarak lezzet yolculuğumuza aralıksız devam edeceğiz” dedi.

Unilever’de üst düzey atama



Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden ve dondurma üreticilerinden biri olan Unilever, küresel dondurma iş grubunda çok hızlı büyüme beklenen önemli pazarlarından Güney Asya’yı da halihazırda Orta Doğu ve Türkiye Dondurma Genel Müdürlüğü görevini yürüten Toloy Tanrıdağlı’ya bağladı. Böylece, Unilever Dondurma Global yönetim kurulunda Türkiye’den atanan liderler iki coğrafi iş birimine liderlik edecekler.

Eksun Gıda yeni yatırımını lisanslı depoculuk alanında yaptı



Eksun Gıda, sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarına devam ediyor. Kısa süre önce Konya’da bulunan un fabrikası için 12 adet 90 tonluk silo yatırımı çalışmalarına başlayan şirketin yeni yatırımı lisanslı depoculuk alanında oldu. Kırklareli ilinde bulunan Babaeski Lisanslı Depoculuk A.Ş.’yi satın aldığını duyuran şirket, büyüme ivmesini sürdüreceğinin sinyalini verdi. 

Mehmet Ali Işık: Kuru meyvede fiyat istikrarı ihtisas borsalarıyla mümkün



Gıda ve tarım sektörüne yönelik aylık düzenlenen ‘Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor’ toplantılarında bu ay kuru meyve üretimi ve ticareti ele alındı. Toplantıda konuşan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, kuru meyve sektöründe ihtisas borsacılığının ve lisanslı depoculuk sisteminin önemine değinerek, “Fiyat istikrarının sürdürülebilir bir şekilde sağlanabilmesi için ürünlerin ihtisas borsasında değerlendirilmesi gerekiyor” diye konuştu.

Baklava fiyatları 1000 liraya dayandı; üreticiler vatandaştan 'duyarlılık' bekliyor



Gaziantep'in vazgeçilmez tatlarından olan baklavanın fiyatı yeni yılda yapılan yüzde 30 zam ile birlikte 850 liraya yükseldi. Gaziantep Ticaret Odası Baklavacılar Komite Başkanı Mehmet Akıncıoğlu, fiyatlar konusunda vatandaşlardan duyarlılık beklediklerini söyledi.

Ülker’den uluslararası birincilik



Türkiye’nin lider gıda şirketlerinden Ülker, çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG-Environmental, Social & Governance) performansıyla kendi kategorisinde dünya genelinde değerlendirilen şirketler arasında birinci olarak önemli bir başarı elde etti. Ülker ayrıca Borsa İstanbul’da işlem gören tüm sektörlerden 108 şirket arasında da ilk sıranın sahibi oldu. 

Danone Türkiye’den üst düzey global atama



Danone Türkiye’de 20’den fazla yerli ve global markadan sorumlu pazarlama direktörü olarak görev yapan Pelin Aydoğdu, yeni atandığı Danone Uzman Beslenme Erişkin Grubu Başkan Yardımcılığı rolünde kategorinin global stratejisine yön verecek.

METTLER TOLEDO'dan düşük yoğunluktaki tespiti zor maddelerde emsalsiz algılama teknolojisi



METTLER TOLEDO Ürün Kontrol Sistemleri, bugüne kadarki en ileri seviye X-ray kontrol teknolojisini piyasaya sürerek, paketlenmiş gıda ürünlerindeki düşük yoğunluklu yabancı maddelerin tespitinde devrim niteliğinde bir adım attı. Yeni teknoloji, gıda üreticilerinin ürün geri çağırma durumlarından kurtulmasına, gereksiz ürün atık maliyetlerini azaltmasına, ürün bütünlüğünü iyileştirmesine ve marka itibarını korumasına yardımcı olacak.


4. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi, Metro Türkiye ev sahipliğinde yapıldı



4. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi, “Yerele Değer, Dünyaya Değer” temasıyla Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde, Türk Patent ve Marka Kurumu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle gerçekleşti. Kamu, siyaset ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin katıldığı zirvede, coğrafi işaret tescilli ürünlerin Türk mutfağının gelişimi ve tanıtımındaki önemi, gastronomi turizmine ve ekonomiye katkısı ele alınırken, Boğaziçi Lüferi ve Safranbolu Safranı’nın da coğrafi işaret tescili verildi. 

Güven, tüketici için en önemli satın alma kriteri



Tüketiciler artık kullandıkları ürünlerle ilgili tüm bilgilere en kolay şekilde ulaşmak istiyor. Özellikle yüksek enflasyon döneminde, tükettikleri ürünle kurdukları güven ilişkisi, tüketicilerin satın alma kararlarında belirleyici bir faktör haline geldi. Güven ve kalite algısı birbirini tamamlayarak, ürün kalitesine olan güvenin temelini oluşturuyor. Etiket, marka ile tüketici arasında güven oluşturmanın ilk adımı ve aynı zamanda bir ürünle ilgili birçok önemli bilgiyi aktarmanın en pratik yolu.