Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

“Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık” kampanyası dünya rekoru hedefliyor



Türkiye, gıda kayıp ve israfı ile mücadelede Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) desteği ile hayata geçirilen "Gıdanı Koru, Sofrana Sahip Çık" projesi, Türkiye genelinde büyük ilgi görmesinden sonra yeni bir aşamaya geçildi. Kampanya için oluşturulan www.sofranasahipcik.com sitesinde tüm vatandaşların gıda israfı ile mücadele etmesi amacıyla “söz vereceği” bir dijital imza hareketi başlatıldı. Bakan Dr. Pakdemirli, “söz veriyoruz kampanyası ile birlikte 2 milyon kişiyle dünyada çevrimiçi olarak en çok imza atılan kampanya rekorunu kırmayı hedefliyoruz” ifadesini kullandı.
 

Hububat ithalatında gümrük vergileri sıfırlandı



Buğday ithalatında yüzde 45, arpa ithalatında yüzde 35 ve mısır ithalatında yüzde 25 oranındaki gümrük vergileri 2021'e kadar yüzde sıfır olacak.
 

Soğuk zincir lojistiği pandemide aksamadı



5. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında yapılan Soğuk Zincir Paneli’nde, Covid-19 pandemisinin soğuk zincir lojistiğine etkileri ve bu noktada kuruluşların çalışmaları konuşuldu.   

Balparmak'ın dünyaya faydalı 40 yılı



Balparmak tarafından 40. kuruluş yıldönümü nedeniyle “Dünyaya faydalı 40 yıl” mottosuyla online bir basın buluşması düzenlendi. 40. yıla özel çekilen Dünyaya Fayda Sağlayanlar adını taşıyan filmlerinin de gösterildiği toplantıda konuşan Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, kuruldukları günden bu yana tüketicilere doğal ve sağlıklı balı ulaştırmak için gerçekleştirdikleri meşakkatli ve muazzam yolculuğu anlattı.
 

Bandırma Belediyesi’nin kampanyasına sütler Teksüt’ten



Bandırma Belediyesi, 2-4 yaş arası çocukların gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla ücretsiz süt dağıtımı gerçekleştiriyor. Bansüt adıyla dağıtılan UHT sütleri, Teksüt üretiyor.
 

Yayla Agro, Legurme markası ile Avrupa’da


Yayın: 20-10-2020

Sektörde bir ilki gerçekleştiren ve sağlıklı yemekleri BPA’sız özel ambalajlarda tüketici ile buluşturan Yayla, Türkiye sınırlarını aşarak Legurme markası ile dünyaya da açılıyor. Legurme, Avrupalı tüketicileri Türk mutfağının lezzetleriyle tanıştırırken, ambalajlarındaki kültürel dokunuşla ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini sınır ötesine taşıyor. 
 

Sürdürülebilir Gıda Zirvesi 22 Ekim'de yapılacak



Sürdürülebilirlik Akademisi ve TÜGİS iş birliğinde, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı destekleriyle, 22 Ekim’de düzenlenecek ‘Sürdürülebilir Gıda Zirvesi’, dünyadan ve Türkiye’den öne çıkan isimlerin katılımıyla pandemi sonrasında gıda sistemlerindeki gelişme ve beklentileri mercek altına alacak. Zirve herkese açık ‘online’ etkinlik olarak düzenlenecek .
 

Galatasaray’ın resmi su sponsoru yeni sezonda da Aroma oldu



2019 yılında Galatasaray Spor Kulübü ile su sponsorluğu sözleşmesi imzalayan Aroma, 2020-2021 sezonunda da tüm branşlarda Galatasaray’ın resmi “su sponsoru” olmaya devam ediyor.
 

A101’de bayrak değişimi


Yayın: 25-09-2020

Türkiye’nin en yaygın perakende zincirinden A101’de görev değişimi yaşanıyor. 2010 yılından beri CEO görevinde bulunan Erhan Bostan, Aralık ayı sonunda 10 bininci A101 şubesini açarak, bayrağı Cem Maltaş’a devrediyor.
 

COVID-19 aç insan sayısını 130 milyon artırabilir



FAO Temsilci Yardımcısı Dr. Ayşegül Selışık, tarım ve gıda sektöründe en çok tedarik zincirlerini etkileyen COVID-19 pandemisinin, dünyadaki aç insanların sayısını 130 milyon daha artırabileceğine işaret etti.