Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, Türkiye'den Çin'e yapılan kuru meyve ihracatının yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştığını bildirdi.
Türkiye-Birleşik Krallık arasında serbest ticaret anlaşması (STA) 29 Aralık’ta imzalandı, 1 Ocak’ta yürürlüğe girdi. Sanayi ürünlerinde tüm gümrük vergileri sıfırlandı. Tarım ihracatının ise yüzde 80’i vergi muafiyetinden yararlanıyor. Serbest dolaşım sona erdi, artık menşe kuralları geçerli olacak.
Deloitte tarafından gerçekleştirilen 2021 Küresel Pazarlama Trendleri anketine göre, şirketlerin yüzde 70’inden fazlası, müşterilerle kurdukları bağları dijital çözümlerle güçlendiriyor. Araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün salgın sonrasında teknolojiyi daha sık kullanmayı planladığını gösteriyor.
3 yıldır üstü üste bal sektöründe ihracat şampiyonu olan Balparmak’ın Genel Müdürü Onur Özyurt, “Yeni dönemde hedefimiz, bal ihracatımıza ek olarak Apitera markamızla propolis ve propolis katkılı fonksiyonel ürünlerimizle Kuzey Amerika ve Uzak Asya’da yeni pazarlara girmek” dedi.
Gıda Mühendisleri Odası İzmir Şubesi, gıda maddelerindeki küf kaynaklı gizli tehlikelerle ilgili açıklama yaptı. Açıklamada, mikotoksin türlerinin fazla tüketilmesinin kansere yol açabileceği belirtildi; küflenmiş gıdaların, küflenmiş kısımlarının atılarak diğer kısımlarının tüketilmesinin yanlış olduğu vurgulandı.
Daha güçlü ve sürdürülebilir bir yiyecek sistemi kurma çabalarını hızlandıran PepsiCo, tüm değer zinciri genelinde mutlak sera gazı emisyonunu 2030 yılına kadar yüzde 40’tan fazla düşürmeyi hedefliyor.
Müşterilerinin hayatını kolaylaştıran yenilikler sunan Migros, dondurulmuş ve pişirilmiş seçenekleriyle tüketicilerine pizza ulaştırmaya devam ediyor. Migros’un hızlı ve uygun fiyatlı Pizza Mi-Go’ları; Migros mağazalarından, Migros Sanal Market’ten ya da 30 dakikada hızlı teslimat hizmeti Migros Hemen’den kolaylıkla sipariş edilebiliyor.
Mondelēz International’ın önde gelen pazarından biri olan Türkiye, yılın ilk ihracatını gerçekleştirdi. Mondelēz International Türkiye, yedi ülkeye Gebze fabrikasında üretilen 800 ton şekerlemeyi ihraç ederek aynı zamanda geçen yıla göre ilk ihracat hacmini de yüzde 50’nin üzerinde arttırdı.
İçecek şirketi vizyonu ve kategori genişletme stratejisi kapsamında organizasyonel yapısında da dokunuşlar gerçekleştiren Dimes’te, stratejileri doğrultusunda iki eş düzey Pazarlama Müdürü ataması gerçekleştirildi. Dimes bünyesinden iki kadın yönetici, Burcu Karadayı Gülşen ve Merve Keten, tüketici odaklı, kategori bazlı eş düzey görevlendirme ile Pazarlama Müdürü görevine getirildi.