ABD’ye zeytinyağı ihracatında yüzde 30 artış
Dimes’te yurt dışı pazarlama müdürü ataması
Tarım ve gıdayı bekleyen büyük tehlike: KURAKLIK
Türkiye’nin Akdeniz çanağında yer alması sebebiyle iklim krizi ve küresel ısınmadan en çok etkilenen ülkelerden biri olacağı, birçok bilimsel kaynakta dile getiriliyor. Peki bu durum tarımsal üretim açısından ne tür risklere yol açıyor, neler yapılması ve hangi önlemlerin alınması gerekiyor? Haberimizde bu sorulara yetkin isimlerden cevaplar almaya çalıştık.
BAYKON’dan forklifti tartım istasyonuna dönüştüren teknoloji: MagicFORKS
Endüstriyel tartım sektörünün güçlü oyuncularından Baykon tarafından üretilen MagicFORKS forklift kantarları, sahip olduğu üsütün özellikleriyle forklifti tartım istasyonuna dönüştürüyor.
Kızılay afet beslenme kapasitesini güçlendirdi
Kızılay, ana faaliyetlerinin başında gelen afete müdahale kapsamında, yıl içinde meydana gelebilecek afetlerden etkilenenler için beslenme kapasitesini arttırıyor. Afet müdahale filosuna 11 ikram aracı daha katan Kızılay, mevcut 427 bin 600 kişilik afet beslenme gücüne 13 bin 200 kişilik kapasite daha ekledi.
Gıdanın sürdürülebilirliğini konuştular
“Sürdürülebilir Gıda Platformu” webinar serisinin ikincisi Gıdanın İzlenebilirliği webinarı 28 Ocak’ta gerçekleşti.
Sabri Ülker Vakfı, agroBRIDGES’in Türkiye ortağı oldu
Sabri Ülker Vakfı, farklı ülkelerden gıda, sürdürülebilirlik ve teknoloji odağında faaliyet yürüten 15 kurumun ortaklığıyla başlatılan ve Avrupa Birliği Araştırma ve İnovasyon Çerçeve Programı Ufuk 2020 tarafından finanse edilen agroBRIDGES Projesi’nin Türkiye ortağı oldu. Toplamda 36 ay sürecek ve teknoloji tabanlı uygulamalarla desteklenecek projeyle; aracı marjını en aza indirerek üreticilerin gelirini arttırmak üzere Kısa Gıda Tedarik Zincirlerine dayanan sürdürülebilir iş ve pazarlama modellerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Kuru kayısı ihracatında hedef 300 milyon dolar
Türkiye’nin dünya lideri olduğu kuru kayısı ihracatında, 2020-21 sezonunun yarısı geride kaldı. 6 aylık kuru kayısı ihracatı 162 milyon dolara ulaştı. Sezon sonu hedefi 300 milyon doları aşmak.
Doğuş Çay’dan yeni reklam filmi
Doğuş Çay’ın ‘İyi çay nereden anlaşılır’ sorusuna yanıt verdiği yeni reklam filmi yayına girdi. Doğuş Çay reklam filminde, iyi bir çayın en önemli kıstasları olan renk, dem ve kokunun yanı sıra herkesin fark etmeden çay içerken yaptığı serçe parmak hareketine dikkat çekiyor.