Cargill, Türk Eğitim Vakfı ile birlikte geleceğin kadın liderlerini yetiştirme hedefiyle “Geleceğe 60 Lider” programını başlattı. Geleceğe 60 Lider programı üniversite öğrencilerine kişisel ve mesleki gelişim desteği sağlıyor
Türkiye şalgam pazarında 2020 yılını bir önceki yıla göre %22’lik bir tonaj büyümesi ile kapattıklarını belirten Doğanay CEO’su Cem Kurt, “Yeni dönemde hedefimiz, şalgamı bugüne kadar hiç tatmamış, tatmış ancak bir sofra içeceği olarak konumlandırmamış tüketicilerimize de şalgamın bir sofra içeceği olduğu bilincini kazandırmak” dedi.
Türkiye’nin en sevilen doğal kaynak suyu markalarından Erikli, tüketicilerin keyifli anlarına lezzet katmak için şık ve modern çizgili tasarımıyla raflarda yerini aldı.
Düzce Üniversitesi Arıcılık Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezi (DAGEM), Güvenilir Ürün Platformu, Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği (TAB) iş birliği ve BEE’O Propolis’in katkıları ile düzenlenen Bal Arısı Zehri Paneli online olarak gerçekleştirildi.
Eker, toplumda sağlıklı yaşam, spor ve yardımseverliğe yönelik farkındalık yaratmayı amaçlayan “Eker I Run” adlı koşu etkinliği ile 19. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri'nde "Kurumsal İletişim” ödülünün sahibi oldu.
Türk insanı günlük ortalama 22 çay kaşığı yani 88 gram şeker tüketiyor. Oysa kadınların günde en fazla 6 çay kaşık (25 gram), erkeklerin ise 9 kaşık (36 gram) şeker alması gerekiyor. Beykoz Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Y. Birol Saygı, aşırı şeker tüketiminin fazla kilo almaktan diyabete, yüksek kolesterolden kalp hastalığına kadar birçok rahatsızlığa neden olabileceğini söylüyor. Saygı, “Her gün bir kutu meşrubat içen, kişi, üç yıl içinde 15 kilo alır. Şeker içeren diyetler, kilonuz ne olursa olsun kalbiniz için kötüdür. Çok fazla şeker, beynindeki iltihaplanma yoluyla depresyonu tetikleyebilir” diyor.
Vücudun elektrolit dengesini sağlıyor, asit-baz dengesini koruyor, sinir sisteminin düzenli çalışmasında kilit rol üstleniyor, kan dolaşımını düzenliyor. İdeal miktarlarda tüketildiğinde sağlığımız üzerinde son derece önemli katkıları olan ‘tuz’, bunun aksine fazla miktarda alındığında ise adeta bir ‘zehre’ dönüşebiliyor.
Türkiye’nin 2018 yılında Japonya’ya 184 milyon dolar gıda ihracatı yaptığını açıklayan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “2019 ve 2020 yıllarında 217 milyon dolar seviyesine ulaştı. 2020 yılında ise Ege Bölgesi’nden Japonya’ya gıda ihracatımız 74 milyon dolar olarak gerçekleşti. Su ürünleri, kuru meyve, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve sebze mamulleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz sektörler. Japonya’ya gıda ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarabiliriz” dedi.
Metro Türkiye bünyesindeki gastronomi keşif platformu Gastronometro tarafından düzenlenen Gastronometro Talks buluşmasının ilki, Dünya Kadınlar Günü kapsamında 9 Mart Salı günü gerçekleşti. “Kadın Gücü” temasının gastronomi ekseninde ele alındığı buluşmada başta Horeca (otel, restoran, catering) sektörü olmak üzere iş dünyasında kadınların karşılaştıkları bariyerler, başarı hikayeleri ve çözüm önerileri konuşuldu.