Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Zeytinyağına getirilen dökme ihracat yasağı Türkiye’ye yüz milyonlarca dolar zarar ettirir



Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, dökme ve varilli zeytinyağı ihracatına getirilen yasaklamanın Türk zeytin ve zeytinyağı sektöründe uzun vadede ihracat pazarlarının kaybına, yüz milyon dolarlar zarara yol açabileceğini savundu. EZZİB Başkanı Er, “Zeytinyağı sektörümüzde ihracatın devamı, ihracatçımızın ve çiftçimizin korunması için Ticaret Bakanlığımız ve Tarım ve Orman Bakanlığımızdan formül üretmelerini bekliyoruz” dedi. 
 

Türkiye’nin meyve suyu ihracatı 350 milyon dolara ulaştı



Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) iş birliğiyle gerçekleştirilen “Meyve suyu üretiminde ihracat başarıları” toplantısında konuşan MEYED Yönetim Kurulu Başkanı İlker Güney, “Sektör olarak ihracatta sessizce elde ettiğimiz başarılar var. Güney Kore’deki vergi düzenlemelerini lehimize çevirdik. Meyve suyu sanayisinde teknoloji olarak dünya ile yarışabilir seviyedeyiz. 350 milyon dolara varan ihracatımız var” dedi.  
 

Bonfilet Doyumluk Tatlar Köfte Serisi sofralarda



Paketlenmiş kırmızı et sektörünün öncü şirketlerinden Bonfilet’in yeni Dondurulmuş Köfte Serisi, yoğun çalışma temposu içinde yemek hazırlamaya yeterince vakit bulamayan tüketicilerin beğenisine sunuldu.
 

Fevzi Çondur: Dökme zeytinyağı ihracatının yasaklanmasıyla pazarımızı rakip ülkelere bırakacağız



Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Çondur, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın talebi üzerine 20 yıl aradan sonra zeytinyağının dökme olarak ihraç edilmesine karşı getirilen yasağa ilişkin açıklamada bulundu.
 

11. Tarım-Gıda ve Soğuk Zincir Lojistiği Sempozyumu 28 Nisan'da yapılacak



Gıdanın, topraktan sofraya uzanan yolculuğunda “gıda güvenliği ve soğuk zincir” insan sağlığı için oldukça önem taşıyor. Beykoz Üniversitesi’nin, Lojistik Derneği (LODER) iş birliği ile düzenleyeceği 11. Tarım-Gıda ve Soğuk Zincir Lojistiği Sempozyumu, 28 Nisan 2021, Çarşamba Günü saat 09:30-17:00 arasında çevrim içi olarak gerçekleştirilecek. Etkin ve verimli soğuk zincir lojistiğinin öneminin tartışılacağı sempozyum, soğuk zincir lojistiğinin sürdürülebilirliği için standartlar oluşturulmasına katkı sağlamayı amaçlıyor.
 
 

Anadolu Efes 2 milyon tohum topunu doğayla buluşturuyor



Anadolu Efes, çevre teknolojileri geliştiren sosyal girişim Ecording ile yeni bir iş birliğine daha imza attı. Bu iş birliğiyle sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında 2 milyon tohum topu, yeşil şişeli ürünler vesilesiyle toprakla buluşuyor. Tohum topu atışı Artvin ve Mersin’de toplam 35 futbol sahası büyüklüğündeki alanda ecoDrone’lar ile gerçekleştiriliyor. Kırsal bölgelerde yaşayan ve iklim değişikliği nedeniyle gelir eşitsizliğinden etkilenen kadınlar tarafından hazırlanan tohum topları, Orman Haftası’nda toprakla buluşmaya başladı. 
 

FSUMMIT’in hijyen sponsoru Diversey oldu


Yayın: 25-03-2021
Kategori: Gıda ve Hijyen

Hijyen konusunda dünyanın önde gelen şirketlerinden Diversey, insanların özgürce yaşamlarını sürdürebildiği, sağlıklı ve güvenli bir dünya olmasına katkı sağlamak vizyonuyla hijyen ihtiyacı duyan tüm sektörlere destek olmaya devam ediyor. Diversey, dünya turizm profesyonellerinin yeni buluşma noktası olacak olan 1. Uluslararası Turizm Gastronomisi ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT’in hijyen sponsoru oldu.
 

Yayla Agro’dan hazır gıdalara soğuk zincirsiz 24 ay koruma



Önce insan sağlığı diyen Yayla Agro, ürünlerindeki kalitesini yeni nesil ambalajlarıyla da sürdürüyor. Soğuk zincire ihtiyaç duymayan BPA’sız özel ambalajlarıyla hem insan sağlığını hem de ambalajın içindeki gıdayı ve besin değerlerini koruyor. Evlerimizde pişirdiğimiz bir yemeği iki yıl saklamamız imkansız ama işte bu yeni nesil ambalaj teknolojisi sayesinde içine herhangi bir katkı ya da koruyucu konulmadan 24 ay saklanabiliyor.
 

Nesfit’in yeni reklam filmi yayınlandı



Nesfit, “Senin Nesfit’inde” isimli yeni iletişim kampanyasının ilk reklam filmini dijital mecralarda yayınladı. Nesfit’in yeni marka elçisi Meryem Boz’un yer aldığı reklam filmi, kahvaltıdan ve spordan keyif almanın aktif yaşam için önemine vurgu yapıyor.
 

Kent’e 'yılın en itibarlısı' ödülü



Mondelēz International Türkiye bünyesinde yer alan, Türkiye’nin yarım asırlık şeker markası Kent, “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” atıştırmalık kategorisinde "Yılın En İtibarlısı" seçildi.