Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Nestlé Türkiye yıl sonunda ihracatını ikiye katlayacak



Çikolata ve şekerli ürünler kategorisinde ihracatını geçtiğimiz yıl 3 katına çıkaran Nestlé Türkiye, bu yıl sonunda ise 2 kat artış hedefliyor.
 

Ambalajdan ülke ekonomisine 1,3 milyar dolar katkı



2017 yılında 787,1 milyon dolar seviyesinde olan Türkiye ambalaj sektörünün yarattığı dış ticaret fazlası, geçtiğimiz yıl yüzde 67,9 artışla 1,32 milyar dolara yükseldi. 
 

BRC IoP v6 Ambalaj ve Ambalaj Malzemeleri Küresel Standart Eğitimi 18-19 Eylül'de yapılacak


Yayın: 27-08-2019

2 gün sürecek eğitimde, BRC IoP v6 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’ni kurmak isteyen işletmelerle BRC IoP Standardı’nın gerekliliklerinin temel bilgilendirme şeklinde paylaşılması ve eğitim sonrasında sistem kurma çalışmalarına başlayacak işletmelerin standart gerekliliklerini uygulayabilmeleri hedefleniyor.
 

Dünyanın sütçüleri İstanbul’da bir araya geliyor



IDF Dünya Süt Zirvesi 2019, Ulusal Süt Konseyi’nin ev sahipliğinde 23-26 Eylül tarihlerinde İstanbul’da yapılacak. 
 

Kişi başına 4,6 kg çikolata ve şekerli ürün tüketiyoruz



Türkiye’de kişi başına 3.1 kg çikolata ve 1.5 kg şekerleme tüketilirken, tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor. Son yıllarda bitter çikolataya olan talepte de artış söz konusu.
 

Şişecam’ın Türkiye’deki cam mmbalaj üretim kapasitesi 1,3 milyon tona ulaştı


Yayın: 19-08-2019

Şişecam Topluluğu, Mersin Cam Ambalaj Fabrikası’nda gerçekleştirdiği yeni fırın yatırımıyla Türkiye’deki yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. 
 

SUNAR’dan Avrupa ve Türkiye’nin ilk sürdürülebilir ayçiçek tarımı



Bitkisel sıvı yağ üretiminin öncülerinden Sunar Grup şirketlerinden Elita Gıda, Türkiye’nin ilk sürdürülebilir ayçiçek tarımını gerçekleştirdi. Ekonomik ve tarımsal kalkınma açısından sürdürülebilir tarım modelinin stratejik olduğunu belirten Sunar Şirketler Grubu CEO’su Hasan A. Özkan, “Çukurova’ya mısır ziraatını kazandıran, yağlık ayçiçek üretimini destekleyen Sunar,  sürdürülebilir ayçiçek üretimi ile tarımsal potansiyelin gelişimine liderlik ediyor” dedi. 
 

Taklit ve tağşiş yüksek fiyatlı gıdalarda yapılıyor


Yayın: 19-08-2019
Kategori: Gıda

Taklit ve tağşişin esas olarak fiyatı yüksek gıda ürünlerinde yapıldığını belirten Haliç Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Eurofins Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Pala, gerek iç pazarda gerekse uluslararası pazarlarda başarılı olmak ve tüketicinin haklarını korumak amacıyla tağşiş ve taklitin önlenmesi ve gıdaların aslına uygunluğunun desteklenmesi gerektiğini söyledi.
 

Organik tarım ürünlerine dair Türkiye'de ve dünyadaki yasal düzenlemeler



Özlem KIZILIRMAK ESMER, Erinç KOÇAK
Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü

Gıda Sahteciliği Risk Analizi Eğitimi 5 Ağustos’ta yapılacak



Karma Grup tarafından organize edilen IFS-International Featured Standards/ Gıda Sahteciliği Risk Analizi Eğitimi, 5 Ağustos Pazartesi günü İstanbul’da Mercure Otel’de gerçekleştirilecek.