Süt ve süt ürünlerinde dünya trendlerini geleneksel ürünlerin kalitelerini daha da yukarı taşıma amaçlı çalışmalar yaptıklarını belirten IMCD Türkiye Gıda Bölüm Müdürü Berna Belli, “Son dönemlerde şeker oranı düşürülmüş ancak lezzetinden ödün verilmeden ve sağlıklı ürün konseptine uygun devam eden formülasyonlarla ilgili çalışmalar gerçekleştiriyoruz” diyor.
Geleneksel Maraş dondurmasının en önemli temsilcilerinden Mado, yurt içi ve yurt dışındaki mağaza sayısını 1000’e çıkarmayı planlıyor.
Doğru dolum teknikleriyle üretilen ve cam şişelerde muhafaza edilen gıda ürünlerinin hem tüketiciye hem de üreticiye fayda sağladığına dikkat çeken Gürallar Cam Ambalaj (GCA) Genel Müdürü Abdullah Gayret, “İçecek ve gıda kategorilerine hitap eden cam şişe ve kavanoz ürünlerimizin mekanik dayanımını koruyarak ağırlığını hafifletmek öncelikli hedefimiz olacak” diyor.
22 yıldır Türk gıda sanayine nitelikli ürünler sunan Döhler Gıda, özellikle süt, süt ürünleri ve dondurma üreticilerine sunduğu meyve aromalı reçetelerle inovatif, sağlıklı ve kaliteli ürünlerin üretilmesine katkıda bulunuyor.
Sadık Çelik
Keyveni Kurumsal Hazır Yemek Yönetim Kurulu Başkanı
Gerçekleştirdiği çeşitli eğitim seminerleri ve atölye çalışmalarıyla gıda sektörünün profesyonellerine katkıda buunmayı hedefleyen Karma Grup, 10-11 Temmuz tarihlerinde İzmir’de HACCP Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları Eğitimi düzenliyor.
Her yıl önemli yatırımlarla büyüyen ambalaj sektörü, başarısını İSO Birinci 500'e taşıdı. Listede ambalaj sektöründen 29 firma yer aldı. Sektörün çatı kuruluşu olan ASD' nin Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir, firmaların 17'sinin ASD üyesi olduğunu belirterek, yoğun rekabet yaşanan sektörde firmaların önemli başarılar elde ettiğini söyledi.
Türkiye’de tek seferde yapılan en büyük esnek ambalaj yatırımını gerçekleştiren İspak Ambalaj, Endüstri 4.0 öngörüleriyle dizayn edilen tesisiyle yılda 40 bin ton üretim kapasitesine ulaşmayı hedefliyor. AR-GE departmanı ile Ambalaj Tasarım Merkezi’nin de yer aldığı tesis, yüksek üretim hızı ile alanında Avrupa’nın en büyüklerinden biri olacak.

3.’sü gerçekleştirilen Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında düzenlenen Gıda ve Soğuk Zincir Lojistiği Paneli’nde gıda lojistiği ile dijital süreçler arasındaki ilişkiler konuşuldu.
Türkiye, ambalajlı organik gıda ve içeceklerde (ABD Tarım Bakanlığı verilerine göre) 97.9 milyon dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip bulunuyor. Bu değer, organik gıda ve içecekler kategorisinde küresel ölçekte gerçekleşen tüm satışların % 0.3’üne denk düşmekte.