Haber
Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) tarafından düzenlenen Gündem 06 toplantısında genç girişimcilere tarım ve gıda sektöründe yapabilecekleri yatırımlarla ilgili önerilerde bulunan Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı M. Mehdi Eker, gelir düzeyi yüksek tüketici kitlesinin ağırlıkta olduğu bölgelerde yapılacak “organik” ve “iyi tarım” uygulamaları ile kent insanının pastoral hayat özlemini giderecek çiftlik ve kırsal turizm etkinliklerini cazip yatırım alanları olarak hedef gösterdi.
Metrans Makina’nın düstribütörlüğü yürüttüğü ABD’li Waukesha firmasının hijyenik pompoları ve proses ekipmanları, alkol, aroma, bebek maması, çikolata, et emülsiyonları, maya, meyve suyu ve püresi, salça, süt ve süt kreması, şurup, yağ, yoğurt transferi gibi uygulamalarda kullanılıyor.
Su Ürünleri Yetiştiricileri Üretici Merkez Birliği Başkanı Faruk Coşkun, Türkiye'de balık tüketimin en az iki katına çıkarılması gerektiğini söyledi.
Papağan Kuruyemiş, ürün sunduğu Türkiye’deki uluslararası, ulusal ve bölgesel 10 organize marketteki tüketim verilerini değerlendirdi.
Organik büyüme stratejisi doğrultusunda şube ağlarını artıran Pelit, özellikle çikolata alanında ihracat ağını genişletiyor.
Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere 110’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Zekeriya Cengiz Acar, “Tüketicilere kaliteli, hijyenik ve lezzetli ürünler sunmak adına, hammadde kontrolünden başlayarak tüm üretim sürecinin 626 ayrı aşamasında kalite kontrolü yapıyoruz” dedi.
Hareketli günler yaşayan şekerleme ve çikolata sektörü, yılda ortalama yüzde 10 büyüme gerçekleştirerek 3.1 milyar dolarlık ciroya ulaştı. 2012 yılının sektördeki ihracat hedefi ise 2.1 milyar dolar civarında.
Şeker Kurumu Başkanı Dr. Hüsnü Tekin, kaçak ve kayıt dışı şeker ile mücadele kapsamında 2007 yılında başlatılan çalışmaların arzulanan sonucu verdiğini, kaçak şüphesiyle Kuruma iletilen ve analiz sonucunda gerçekten de kaçak olduğu anlaşılan numune sayısının beş yıllık süreçte büyük oranda azaldığını söylüyor.
İnsanlar, sağlıklarını korumanın yanı sıra, fiziksel ve mental performansları için de düzenli olarak gıda tüketmek zorundadırlar.
Türkiye’nin ilk ambalajlı su markası Pınar Yaşam Pınarım, tüketicilerin farklı taleplerine yönelik çalışmalarına devam ediyor. Pınar Yaşam Pınarım’ın 5 litrelik Cam Damacanaları Türkiye genelindeki tüm tüketiciler için yeni bir alternatif oluyor.