“Hayatı Lezzetlendirir” sloganıyla tüketicilere seslenen Président, tereyağında elde ettiği yılların deneyimini Türkiye’ye taşıyor. Bol süt lezzeti ve kolay sürülebilir yapısıyla öne çıkan Président Tereyağı tuzlu ve tuzsuz seçenekleriyle raflarda yerini aldı.
Afyonkarahisar’ın köklü lezzet geleneğini modern üretim standartlarıyla buluşturan Afyon sucuğu, Avrupa Birliği (AB) Komisyonu tarafından coğrafi işaretle tescillendi. Türkiye’den tescillenen 35. ürün olarak AB nezdinde koruma altına alınan Afyon sucuğu, üretim yeri, yöntemi ve geleneksel yapısıyla yasal güvenceye kavuştu.
Atıştırmalık sektörünün önemli markalarından Şölen, global pazarlardaki varlığını ve ihracat faaliyetlerini daha da güçlendirmek amacıyla deneyimli yönetici Hayat Kapukaya Turaman’ı ihracat genel müdürü olarak görevlendirdi.
4-8 Ekim 2025 tarihlerinde Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenecek ANIGA 2025, küresel gıda ve içecek sektörünü bir araya getirecek. 8 bin katılımcı firma ve 140 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapacak fuar, gıda ve içecek sektörünü güçlendirmeyi, inovasyonu teşvik etmeyi ve bu hayati sektördeki uluslararası ticareti canlandırmayı amaçlıyor.
Gıda Sanayinde Ar-Ge ve İnovasyon dosyamız kapsamında bir araya geldiğimiz dergimizin Bilimsel Yayın Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Pala’yla, Türkiye’de gıda sanayinde Ar-Ge ve inovasyonun durumunu, gıda üreticilerinin genel olarak bu konuya bakışını, bu iki kavramın gıda üretimi ve sektör açısından önemini konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2025 sayısında yayımlanmıştır.
Gıda ve içecek sektöründeki son yenilikleri ve trendleri sergileme ve keşfetme imkânı sunan 33. Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul, 2-5 Eylül 2025 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Fuar, 100 ülkeden 900’ü aşkın satın alma profesyonelini katılımcılarla buluşturmak için hazırlıklarını sürdürüyor.
E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, 2025 yılının ilk yarısını yüzde 50’nin üzerinde büyümeyle tamamladı. Kalite, inovasyon ve global stratejide attığı adımlarla dikkat çeken marka, yılın ikinci yarısında çok sayıda yeni ürünü piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Bu ürünlerin önemli bir kısmı ise Türkiye’de ilk kez tüketiciyle buluşacak yenilikçi ürünlerden oluşuyor.
Tavuk Dünyası, resmi beslenme sponsoru olduğu Basketbol Milli Takımı ile olan sponsorluk anlaşmasını üç yıl daha uzatarak desteğini sürdürecek.
PepsiCo Türkiye CFO’su İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının finanstan sorumlu başkan yardımcısı (CFO) olarak atandı. Süzmetaş yeni rolünde 21 ülkeden sorumlu olacak.