Dr. Aziz Hatman
Uddeholm Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü
aziz.hatman@uddeholm.com.tr
Ziyafe Kayseri Mutfağı Yönetim Kurulu Başkanı Salim Yiğit, “Alışveriş merkezlerinde cirolarımız yüzde 75-80 oranında düştü. Şu an için kiralar değil, personel maaşlarımız bile çıkmıyor. Ciro üzerinden yüzde 10 ödeyelim dedik ama birçok AVM buna yanaşmadı” dedi.
Covid-19 salgını döneminde ihracatlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını söyleyen Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey gücünü inovasyondan alıyor. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde inovatif ürünlerimizle ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 40’a çıkarmak istiyoruz” dedi. Necmi Erol, süt ihracat izninin çıkmasının ardından, Çin pazarının sektör için büyük fırsatlar sunduğunu da belirtti.
Mehmet GÖZÜKARA
Genel Müdür
Prinova Gıda ve Kimya Tic. Ltd. Şti.
Koronavirüs salgınının tarım ve gıdada Türkiye’nin kendine yetmediğini gösterdiğini, ithal edilen ürünlerle ilgili belirsizlik ve fiyat oynaklığı gibi riskleri artırdığını belirten Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Arzu Tektaş, “Türkiye gıda sektörü yeni döndemde kendine yetecek ve rekabet gücünü artıracak üretim – iş modellerini oluşturarak var olan potansiyelinden önemli fırsatlar yaratabilir” diyor.
Burkut Su Tekniği A.Ş.’nin Kurucusu Yük. Müh. Enis Burkut, gıda üretim proseslerinde kullanılan suyun, üretilen gıdanın kalitesini doğrudan belirlediğini söylüyor.
Türkiye’de yılda 23 milyon ton süt üretilirken, bunun ancak %45’i sanayide işleniyor. SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Tezel, “Geri kalan %55 ise denetimsiz, açıkta satılan, izlenebilirliği olmayan ve büyük oranda ambalajsız veya uygun olmayan ambalaja sahip ürünler” diyor
Dünyanın en kalabalık ülkesi olan ve yılda yaklaşık 6 milyar dolarlık süt ve süt ürünleri ithal eden Çin pazarının açılmasıyla Türk süt ve süt ürünleri ihracatçıları bu ülkede kalıcı olmak istiyor. Peki bu gelişme sektöre nasıl yansıyacak, Türk süt ürünleri ihracatçılarının bu pazarda başarılı olması için ne yapması gerekiyor? Haberimizde derlemeye çalıştık.
Türkiye’de Mart ayının ortalarında etkisini gösteren koronavirüs salgını sürecinde gıda tedarikinde ve dağıtımında Tönemli bir sorun yaşanmadığını belirten lojistik sektörünün temsilcileri, buna karşın sektörde çözüm bekleyen bir dizi sorun olduğunu vurguluyorlar.
Rapor daha sürdürülebilir bir gıda sisteminin oluşturulmasına ilişkin ilerlemeyi ön plana çıkarırken, PepsiCo güvenli suya erişim hedefine beş yıl erken ulaşarak. 2030 yılına kadar 100 milyon kişiye ulaşma gibi iddialı bir yeni hedef belirledi.