Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Yılbaşı sofralarının yıldızı mezeler olacak


Yayın: 29-12-2021
Kategori: Gıda

Migros’un, yılbaşı kutlama alışkanlıklarını ve yeni yıldan beklentileri ortaya koyan araştırmasının sonuçları belli oldu. Yılbaşı alışverişi yapan müşterilerinin alışveriş tercihlerini ortaya çıkaran anketin sonuçlarına göre,  katılımcıların büyük çoğunluğu yılbaşı akşamını evde ailesiyle birlikte geçirmeyi tercih ediyor. Evlerdeki yılbaşı hazırlıkları geçtiğimiz yıla oranla daha fazla özen gösterilerek yapılırken, sofraların gözdesi mezeler oluyor. Ayrıca katılımcıların bu yıl yılbaşı çekilişlerine artan ilgisi de araştırmada dikkat çekiyor.
 

Kırmızı et sektörünün iki açmazı: Halkın alım gücünün azalması ve yüksek yem fiyatları



Türkiye’de kişi başı yıllık et tüketiminin 14-15 kilosunu kırmızı et oluşturuyor. Bu rakam gelişmiş birçok ülkenin oldukça altında kalıyor. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmelere bağlı olarak halkın alım gücünün azalması kırmızı et tüketimini etkileyen en önemli faktör olarak öne çıkıyor. Diğer yandan doviz kuruna bağlı olarak artan yem fiyatları sektörde belirsizliği artırırken, besicilerin alım gücünü azaltıyor.
 

Trendyol: Coğrafi işaretli ürünlere talep hızla artıyor



Trendyol, Kasım’da hayata geçirdiği Yöresinden Ürünler Programı’na ilişkin bir aylık verilerini açıkladı. Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenler, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenler coğrafi işaretli ürünlere talebi artırdı. Trendyol’da satış yapan yerel üreticiler, bir ay gibi kısa sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün satışı gerçekleştirirken, en çok satılan coğrafi işaretli ürün ise Bursa’nın Gemlik zeytini oldu. 
 

Little Caesars Türkiye’den 2021'de yüzde 45’lik büyüme 



Dünya çapındaki 145 milyar dolarlık pizza endüstrisinin önemli pizza zincirlerinden biri olan Little Caesars’ın Türkiye operasyonu, yılı yüzde 45 büyümeyle tamamlıyor. Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru bu büyümenin altında yatan en önemli iki nedenin, rekabetin aksine restoranda günlük hamur üretimine dönmeleri ve 2015 yılında başlattıkları dijital dönüşüm olduğunu söyledi. Arıduru, “Tazeliğin verdiği lezzet artışı ve teknoloji sayesinde tercih edilme oranımız yüzde 45 arttı” dedi.
 

Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz’e 'Altın Lider Ödülü’



İş dünyasının önde gelen isimlerinin ödüllendirildiği, KREA M.I.C.E. tarafından düzenlenen 'Altın Lider Ödülleri'nde, Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, 2021 yılının en beğenilen 50 CEO'su arasında yer aldı. 
 

Yayla Agro, Legurme markasıyla Romanya pazarında hızlı büyüyor



Ev yemeği tadındaki hazır yemekleri BPA’sız yeni nesil ambalajlarda tüketiciyle buluşturan Yayla Agro, Legurme markasını başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya çapında 33 ülkeye ihraç ediyor. Yayla Agro, Legurme ürünleri ile özellikle Avrupa’ya açılan bir kapı görevi de gören Romanya pazarında hızla büyüyor. Legurme markalı ürünler, halihazırda ülke genelindeki en büyük perakende zincirlerinde tüketicilerle buluşurken 2022 yılında hem satış noktası hem de satış hacmini iki katına çıkarmayı hedefliyor.
 

Migros ve CarrefourSA’dan indirim açıklaması



Migros ve Carrefoursa, kurdaki düşüşe işaret ederek indirimlere başladıklarını açıkladı. İki şirketin de indirim için tedarikçilere işaret etmesi dikkat çekti.
 

Yılbaşı sofralarında hangi tatlı, kaç kalori?



Kah sütlü, kah şerbetli… Yılbaşı sofralarının olmazsa olmaz lezzetleri, tatlılar… Ancak dikkat! Tatlı tüketiminde de ‘bir geceden bir şey olmaz’ düşüncesiyle aşırıya kaçmak keyfinizi kaçırabileceği gibi, ciddi sağlık sorunlarına da yol açabilir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, yılbaşı sofralarını tatlandıracak 4 sağlıklı ve lezzetli tatlı tarifi verdi, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu. 

Koç Topluluğu şirketlerinden Token yemek kartı sektörüne girdi



Hızla büyüyen finansal teknolojiler alanında faaliyet gösteren Koç Topluluğu Şirketi Token, yemek kartı sektörüne girdi. Tüketicilerin yeni nesil beklentilerine uygun şekilde tasarlanan dijital yemek kartı “TokenFlex” öncelikle Koç Topluluğu çalışanları tarafından kullanılacak.
 

Yemek başına harcadığımız ortalama tutar 2021’de yüzde 33 arttı


Yayın: 24-12-2021
Kategori: Gıda

Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, çalışanların yemek kartı harcamalarını analiz ederek 2021 yılının yeme – içme tercihlerini açıkladı. Değişen kullanıcı alışkanlıklarından, fiyat uygulamalarına kadar geniş bir tablo ortaya koyan çalışmaya göre akşam saatlerinde yapılan restoran harcamalarında artış yaşanırken, yemek başına harcanan ortalama tutar yüzde 33 arttı.