Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Pandemide en çok D ve C vitamini kullandık



Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği’nin, COVID-19 döneminde tüketicilerin gıda takviyesi kullanımı ve beslenme alışkanlıklarındaki değişimi tespit amacıyla yürüttüğü araştırmada çarpıcı sonuçlara ulaşıldı. İstanbul, Ankara ve İzmir’in de aralarında bulunduğu 12 ilde yapılan çalışmaya göre 2020 yılının son üç ayında gıda takviyesi kullananların oranı %60’a yükseldi. Katılımcılar en çok D ve C vitaminine ilgi gösterirken; sosyal medyada diyetisyen ya da beslenme uzmanı takip edenlerin, sağlıklı beslenme ve spor aplikasyonlarını kullananların sayısında artış yaşandı.
 

Kervan Gıda Avrupa’da güçleniyor



85 ülkeye ihracat yapan yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, KAP’a yaptığı açıklama ile gümrük vergisi avantajlarından faydalanmak, coğrafi riski dağıtmak ve Avrupa modern kanalındaki Bebeto markasının konumunu güçlendirmek için stratejik hedeflerine uygun bir şirket ile hisse alımına yönelik olarak ön protokol imzaladığını duyurdu.
 

Türkiye'den Çin’e kuru meyve ihracatı yüzde 21 arttı



Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, Türkiye'den Çin'e yapılan kuru meyve ihracatının yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştığını bildirdi.
 

Bal uzmanı Ahmet Bağran Aksoy’dan arıların hayranlık uyandıran dünyası



35 yıllık Bal Üreticisi Ahmet Bağran Aksoy, arıların hayranlık duyulan özelliklerini sıraladı. Narkotik madde taramalarında kullanmaya başlanan arıların 'kovan aklına' sahip olduğunu belirten Aksoy: "Arılar iletişim kurabilen ilginç canlılardır."

Türkiye-Birleşik Krallık STA’sı ticari ilişkileri nasıl şekillendirecek?



Türkiye-Birleşik Krallık arasında serbest ticaret anlaşması (STA) 29 Aralık’ta imzalandı, 1 Ocak’ta yürürlüğe girdi. Sanayi ürünlerinde tüm gümrük vergileri sıfırlandı. Tarım ihracatının ise yüzde 80’i vergi muafiyetinden yararlanıyor. Serbest dolaşım sona erdi, artık menşe kuralları geçerli olacak.
 

2021 şirketlerin yüzde 70’i için dijitalleşme yılı olacak



Deloitte tarafından gerçekleştirilen 2021 Küresel Pazarlama Trendleri anketine göre, şirketlerin yüzde 70’inden fazlası, müşterilerle kurdukları bağları dijital çözümlerle güçlendiriyor. Araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün salgın sonrasında  teknolojiyi daha sık kullanmayı planladığını gösteriyor.
 

Balparmak’ın yurt dışı hedefi APİTERA markasıyla büyümek



3 yıldır üstü üste bal sektöründe ihracat şampiyonu olan Balparmak’ın Genel Müdürü Onur Özyurt, “Yeni dönemde hedefimiz, bal ihracatımıza ek olarak Apitera markamızla propolis ve propolis katkılı fonksiyonel ürünlerimizle Kuzey Amerika ve Uzak Asya’da yeni pazarlara girmek” dedi.
 

Mikotoksinler gıda maddelerindeki gizli tehlike: "Fazla tüketilmesi kansere yol açabilir"



Gıda Mühendisleri Odası İzmir Şubesi, gıda maddelerindeki küf kaynaklı gizli tehlikelerle ilgili açıklama yaptı. Açıklamada, mikotoksin türlerinin fazla tüketilmesinin kansere yol açabileceği belirtildi; küflenmiş gıdaların, küflenmiş kısımlarının atılarak diğer kısımlarının tüketilmesinin yanlış olduğu vurgulandı.
 

PepsiCo’dan 2040 yılına kadar net-sıfır emisyon sözü


Yayın: 14-01-2021
Kategori: Gıda

Daha güçlü ve sürdürülebilir bir yiyecek sistemi kurma çabalarını hızlandıran PepsiCo, tüm değer zinciri genelinde mutlak sera gazı emisyonunu 2030 yılına kadar yüzde 40’tan fazla düşürmeyi hedefliyor.
 

Migros’tan Türkiye’nin dört bir yanına hızlı pizza servisi



Müşterilerinin hayatını kolaylaştıran yenilikler sunan Migros, dondurulmuş ve pişirilmiş seçenekleriyle tüketicilerine pizza ulaştırmaya devam ediyor. Migros’un hızlı ve uygun fiyatlı Pizza Mi-Go’ları; Migros mağazalarından, Migros Sanal Market’ten ya da 30 dakikada hızlı teslimat hizmeti Migros Hemen’den kolaylıkla sipariş edilebiliyor.