Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Bahçeden lezzetleri Refika’nın esprili anlatımıyla ekranlarda


Yayın: 12-03-2021
Kategori: Gıda

Kuruyemiş sektörünün gözde markalarından Bahçeden, yenilenen lezzetlerini keyifli bir reklam kampanyası ile seyirciyle buluşturuyor. Yeni yüzüyle gücünü bir adım daha öteye taşıyan Bahçeden, tüketicilerin kuruyemiş ve kuru meyve ile ilgili beklentilerini gurme ürünleri ve yeni nesil ambalajlarıyla karşılıyor.

 


Eker I Run Koşusu'na Altın Pusula ödülü



Eker, toplumda sağlıklı yaşam, spor ve yardımseverliğe yönelik farkındalık yaratmayı amaçlayan “Eker I Run” adlı koşu etkinliği ile 19. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri'nde "Kurumsal İletişim” ödülünün sahibi oldu.
 

Aşırı şeker hem ruha hem de bedene zarar veriyor



Türk insanı günlük ortalama 22 çay kaşığı yani 88 gram şeker tüketiyor. Oysa kadınların günde en fazla 6 çay kaşık (25 gram), erkeklerin ise 9 kaşık (36 gram) şeker alması gerekiyor. Beykoz Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Y. Birol Saygı, aşırı şeker tüketiminin fazla kilo almaktan diyabete, yüksek kolesterolden kalp hastalığına kadar birçok rahatsızlığa neden olabileceğini söylüyor. Saygı, “Her gün bir kutu meşrubat içen, kişi, üç yıl içinde 15 kilo alır. Şeker içeren diyetler, kilonuz ne olursa olsun kalbiniz için kötüdür. Çok fazla şeker, beynindeki iltihaplanma yoluyla depresyonu tetikleyebilir” diyor.
 

Fazla tuz tüketiminin 6 önemli zararı



Vücudun elektrolit dengesini sağlıyor, asit-baz dengesini koruyor, sinir sisteminin düzenli çalışmasında kilit rol üstleniyor, kan dolaşımını düzenliyor. İdeal miktarlarda tüketildiğinde sağlığımız üzerinde son derece önemli katkıları olan ‘tuz’, bunun aksine fazla miktarda alındığında ise adeta bir ‘zehre’ dönüşebiliyor.
 

Japonya’ya gıda ihracatında hedef 1 milyar dolar 



Türkiye’nin 2018 yılında Japonya’ya 184 milyon dolar gıda ihracatı yaptığını açıklayan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “2019 ve 2020 yıllarında 217 milyon dolar seviyesine ulaştı. 2020 yılında ise Ege Bölgesi’nden Japonya’ya gıda ihracatımız 74 milyon dolar olarak gerçekleşti. Su ürünleri, kuru meyve, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve sebze mamulleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz sektörler. Japonya’ya gıda ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarabiliriz” dedi.
 

Metro Türkiye’nin düzenlediği Gastronomi Sohbetleri “Kadın Gücü” ile başladı



Metro Türkiye bünyesindeki gastronomi keşif platformu Gastronometro tarafından düzenlenen Gastronometro Talks buluşmasının ilki, Dünya Kadınlar Günü kapsamında 9 Mart Salı günü gerçekleşti. “Kadın Gücü” temasının gastronomi ekseninde ele alındığı buluşmada başta Horeca (otel, restoran, catering) sektörü olmak üzere iş dünyasında kadınların karşılaştıkları bariyerler, başarı hikayeleri ve çözüm önerileri konuşuldu.
 

Güvenilir gıda seçiminde nelere dikkat edilmeli?


Yayın: 10-03-2021
Kategori: Gıda

Değişen dünya düzeni, yaşam tarzının yanı sıra beslenme alışkanlıklarını da etkilerken, sağlıklı yaşam bilinci tüketicileri “güvenilir gıda” arayışına yönlendiriyor. Gıda alırken; açıkta satılan, Bakanlık onay veya kaydı olmayan, ambalajı zarar görmüş ürünlerden uzak durulması gerektiğinin altını çizen Gıda Mühendisi Ebru Akdağ, ambalajlı gıdaların üzerinde hayati öneme sahip bilgilerin yer aldığını belirterek, gıda okur yazarlığının önemine dikkat çekti. 
 

Kandil simidinin hikayesi ve kültürü nedir?



Kandil gecelerinin vazgeçilmez lezzeti kandil simidinin toplumumuzda çok önemli bir yeri olduğunu belirten İstanbul’un 157 yıllık tatlıcısı Hafız Mustafa’nın sahibi Avni Ongurlar bu özel lezzetin geçmişini ve kültürünü anlattı.
 

Pandemi, tüketicilerin satın alma davranışlarını ve tercihlerini değiştirdi


Yayın: 09-03-2021
Kategori: Gıda

NielsenIQ’nun 2021 yılında gerçekleştirdiği “Pandemi Döneminde Tüketici Davranışlarını Anlamak” başlıklı araştırmanın sonuçları; Tüketicilerin yarısının gelirleri konusunda kendilerini güvende hissettiklerini ortaya koyuyor, Türkiye’deki tüketicilerin %75'inin son 6 ay içinde davranış biçimlerini değiştirdiklerini gösteriyor. Bu oran global ölçekte ise %66 seviyesinde.
 

Balparmak’a kadın tüketicilerden ödül



Kurulduğu günden bu yana bal ve arı ürünlerini en doğal ve sağlıklı haliyle sofralara taşımayı hedefleyen Balparmak, Arıcılık Akademisi projesiyle Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından düzenlenen “Kadın Dostu Markalar 2021 Tüketici Özel Ödülü’nün sahibi oldu.