Türkiye'de sıcak içecek pazarının 3 milyar TL büyüklüğe ulaşması ile kahve yatırımları da hızlandı. 2021'in ilk 10 ayında 17 yatırıma 416,7 milyon TL'lik teşvik belgesi verildi ve önceki yılı 4'e katladı. Teşvik verilen projelerin yüzde 90'ının komple yatırım olması dikkat çekiyor.
Haliç Üniversitesi Öğretim Üyeleri Bensu Özcan ve Prof. Dr. Mehmet Pala, bağışıklık sistemini güçlendiren gıda ve gıda bileşenlerini anlatıyor.
Mondelēz International,Inc, kruvasan ve atıştırmalıklar üretiminde Avrupa lideri Chipita Global’in satın alınması işlemini tamamladı.
Şişecam Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Kırman, 5 bin yıllık tarihi ile camın geçmişten bugüne insanlığın geniş bir çerçevede çözüm ortağı olmuş, stratejik öneme sahip çok özel bir malzeme olduğunu dile getirerek, “Cam, insanoğlunun yaşamını hep olumlu etkilemiş, modern toplumların sosyoekonomik dokusuna şekil vermiş; her gün gerçekleştirdiğimiz aktivitelerin tam ortasında yer alan çok stratejik bir malzemedir. Modern çağın diğer adının da Cam Çağı olduğuna inanıyorum; 2022’nin Uluslararası Cam Yılı ilan edilmesini, bu çağda daha hızlı ilerlememiz için atılan çok önemli bir adım olduğunu düşünüyorum” dedi.
Dünyanın önemli gıda şirketlerinden Kraft Heinz, uluslararası büyüme stratejisi doğrultusunda geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği Assan Gıda satın almasının ardından, Kraft Heinz Türkiye bünyesinde birleşecek şirketlerin genel müdürlüğüne, sektörün deneyimli ismi Serkan Tekeş’i getirdi.
Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo’nun en büyük operasyonlarından biri olarak öne çıkan PepsiCo Türkiye, Avrupa organizasyonuna iki isim transfer etti.
Gıda Teknolojisi Dergisi’nin sorularını yanıtlayan Ak Gıda CEO’su Ali Sözen, “Ar-Ge ve inovasyon projelerimiz sayesinde geliştirdiğimiz ürünlerde, tüketicinin sağlığına ek fayda getirecek fonksiyonel bileşenlerin kullanılmasını önemsiyoruz. Özellikle çocuk ürünlerinde besin değeri yüksek, vitamin mineral içeriği zenginleştirilmiş ürünlerin tüketime sunulmasını hedefliyoruz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Balparmak’ın iyi yaşamı destekleyen arı ürünleri markası Apitera için çekilen ve kovan içindeki yaşamı gözler önüne seren reklam filmleri, Kristal Elma Yarışması’nda 8 ödüle birden layık görüldü.
Yemek.com, 2021 yılının en çok tercih edilen lezzetleri ve yemek tariflerini paylaştı ve yemekseverler için ilginç ayrıntıları ortaya koydu. Kısır, krep, irmik helvası, mercimek çorbası ve kakaolu ıslak kek en çok ziyaret edilen yemek tarifleri arasında yer alırken, genel olarak bilinen malzemelerin yaratıcı kullanımıyla hazırlanan alternatif tarifler de 2021 yılına damgasını vurdu.
Acıbadem Taksim Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağrı Büke, Covid-19 aşısı hakkında doğru sanılan 10 hatalı bilgiyi anlattı; önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.