Eksun Gıda, sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarına devam ediyor. Kısa süre önce Konya’da bulunan un fabrikası için 12 adet 90 tonluk silo yatırımı çalışmalarına başlayan şirketin yeni yatırımı lisanslı depoculuk alanında oldu. Kırklareli ilinde bulunan Babaeski Lisanslı Depoculuk A.Ş.’yi satın aldığını duyuran şirket, büyüme ivmesini sürdüreceğinin sinyalini verdi.
Gıda ve tarım sektörüne yönelik aylık düzenlenen ‘Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor’ toplantılarında bu ay kuru meyve üretimi ve ticareti ele alındı. Toplantıda konuşan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, kuru meyve sektöründe ihtisas borsacılığının ve lisanslı depoculuk sisteminin önemine değinerek, “Fiyat istikrarının sürdürülebilir bir şekilde sağlanabilmesi için ürünlerin ihtisas borsasında değerlendirilmesi gerekiyor” diye konuştu.
Gaziantep'in vazgeçilmez tatlarından olan baklavanın fiyatı yeni yılda yapılan yüzde 30 zam ile birlikte 850 liraya yükseldi. Gaziantep Ticaret Odası Baklavacılar Komite Başkanı Mehmet Akıncıoğlu, fiyatlar konusunda vatandaşlardan duyarlılık beklediklerini söyledi.
Türkiye’nin lider gıda şirketlerinden Ülker, çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG-Environmental, Social & Governance) performansıyla kendi kategorisinde dünya genelinde değerlendirilen şirketler arasında birinci olarak önemli bir başarı elde etti. Ülker ayrıca Borsa İstanbul’da işlem gören tüm sektörlerden 108 şirket arasında da ilk sıranın sahibi oldu.
Danone Türkiye’de 20’den fazla yerli ve global markadan sorumlu pazarlama direktörü olarak görev yapan Pelin Aydoğdu, yeni atandığı Danone Uzman Beslenme Erişkin Grubu Başkan Yardımcılığı rolünde kategorinin global stratejisine yön verecek.
METTLER TOLEDO Ürün Kontrol Sistemleri, bugüne kadarki en ileri seviye X-ray kontrol teknolojisini piyasaya sürerek, paketlenmiş gıda ürünlerindeki düşük yoğunluklu yabancı maddelerin tespitinde devrim niteliğinde bir adım attı. Yeni teknoloji, gıda üreticilerinin ürün geri çağırma durumlarından kurtulmasına, gereksiz ürün atık maliyetlerini azaltmasına, ürün bütünlüğünü iyileştirmesine ve marka itibarını korumasına yardımcı olacak.
4. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi, “Yerele Değer, Dünyaya Değer” temasıyla Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde, Türk Patent ve Marka Kurumu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle gerçekleşti. Kamu, siyaset ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin katıldığı zirvede, coğrafi işaret tescilli ürünlerin Türk mutfağının gelişimi ve tanıtımındaki önemi, gastronomi turizmine ve ekonomiye katkısı ele alınırken, Boğaziçi Lüferi ve Safranbolu Safranı’nın da coğrafi işaret tescili verildi.
Tüketiciler artık kullandıkları ürünlerle ilgili tüm bilgilere en kolay şekilde ulaşmak istiyor. Özellikle yüksek enflasyon döneminde, tükettikleri ürünle kurdukları güven ilişkisi, tüketicilerin satın alma kararlarında belirleyici bir faktör haline geldi. Güven ve kalite algısı birbirini tamamlayarak, ürün kalitesine olan güvenin temelini oluşturuyor. Etiket, marka ile tüketici arasında güven oluşturmanın ilk adımı ve aynı zamanda bir ürünle ilgili birçok önemli bilgiyi aktarmanın en pratik yolu.
Türkiye’nin önde gelen peynir markalarından Ekici Peynir, Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (International Taste Institute ITI) tarafından yapılan tat değerlendirmeleri sonucunda Ekici Süzme Peynir ile lezzette mükemmelliğin tanınmış bir sembolü olan “Superior Taste Award” almaya hak kazandı. Ekici Peynir bu yıl beşinci kez üç yıldız alarak Kristal Lezzet Ödülü’nü de korumaya devam ediyor.
İnovatif ve entegre tesis yönetim hizmetleri alanında faaliyet gösteren ISS Türkiye’de önemli bir atama gerçekleşti. Erdem Atay, 1 Ocak 2024 tarihi itibariyle firmanın Grup İnsan ve Kültür Başkanı olarak atandı.