Yaşar Holding iştiraklerinden Pınar Su ve İçecek’in yeni pazarlama direktörü, FMCG sektörünün deneyimli ismi Nazlı Soylu oldu.
Dünya genelinde otoriteler; BM sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmanın anahtarının tarım ve gıda sisteminde acil bir dönüşümün gerektiğini işaret ediyor. Bitki bazlı gıdalara ilginin arttığı bu süreçte tüketicilerin %58’inin haftada en az iki kez bitki bazlı gıdaları tükettiğini söyleyen BİTKİDEN Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, “Bugün, büyük bir dönüşümün eşiğindeyiz ve bu dönüşümün merkezinde gıda var. Çünkü tükettiğimiz gıdalar, bunları nasıl ürettiğimiz ve ne kadarını israf ettiğimiz, insan sağlığı ve çevremizin geleceği üzerinde hayati etkilere sahip” diyor. EAPF (Avrupa Bitki Bazlı Gıda Birliği) Genel Sekreteri Siska Pottie ise “EAPF olarak sektör için eşit rekabet koşulları, teşvik edici politikalar ve destek için sıkı bir şekilde çalışıyoruz” dedi.
Sosyal medyada büyük ilgi gören anket serileri ile tüketici alışkanlıkları, beğeni ve tercihlerini ölçümleyen Kahve Dünyası, 5 Aralık Dünya Türk Kahve Günü öncesinde 8000 kişinin katılımıyla bir anket gerçekleştirdi. Anket sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 70’i Türk kahvesini sade tüketirken, yüzde 46’sı 10 günde bir Türk kahvesini taze olarak çektirdiğini belirtti.
Dünyanın önde gelen atıştırmalık şirketlerinden Mondelēz International Türkiye’nin Satış Müdürlüğü’ne Ekim 2023 itibariyle Salih Karlı atandı.
Gıda, içecek, ambalaj, kozmetik gibi kritik sektörlere yönelik spesifik eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Karma Grup tarafından organize edilen “Duyusal Analiz Eğitimi” 15 Aralık Cuma günü İstanbul’da gerçekleştirilecek.
2022’de 62 milyon dolarlık ihracatı ile süt ve süt ürünleri sektöründe bugüne kadar gerçekleşen en yüksek rakama ulaşan Sütaş, İstanbul İhracatçı Birlikleri’nin ihracatları ile ülke ekonomisine katkıda bulunan üyelerini ödüllendirdiği törende “Süt ve Süt Ürünleri” kategorisinde birincilik ödülünü aldı.
Kendi işinin sahibi olmak isteyen girişimciler Frankfurt'ta gerçekleşen bayilik fuarı Franchise Expo Germany (FEX23)’e akın etti. Almanya’nın ilk ve tek franchise fuarı olma özelliğini taşıyan organizasyonda Türk firmalarına ilgi büyüktü.
Gıda güvenliği ve sürdürülebilirliği konusunda standartlarını sürekli olarak güncelleyen E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, BRCGS Küresel Gıda Güvenliği Standardı sertifikasyon programında 4. kez üst üste AA derecesini almaya hak kazandı.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, zeytinyağında artan taklit ve tağşişe ilişkin görüntülü basın açıklaması yaptı.
Karma Grup tarafından 23-24 Kasım tarihlerinde İstinye Üniversitesi’nde düzenlenen “Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri” gıda endüstrisinde çalışan AR-GE, kalite ve pazarlama yöneticilerini sektöre yön veren akademisyenler, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarından konuşmacılar ile bir araya getirdi.