Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Elso Kimya AR-GE yatırımlarıyla büyümeyi hedefliyor


Yayın: 24-10-2012

Kalite ve fiyat dengesini sağlayarak aroma ve esans sektöründe ürün ve müşteri portföylerini sürekli geliştirdiklerini belirten Elso Kimya Genel Müdürü Ali Bello, yapacakları AR-GE’ye yönelik teknolojik yatırımları ve üretim kapasitesi artırımı ile sadece yurtiçinde değil, Avrupa, Ortadoğu, Rus Cumhuriyetleri, Afrika ve Asya’da da iddialı olduklarını söylüyor.

  


Ette fiyat dengesizliğinin giderilmesinin yolu sütten geçiyor


Yayın: 24-10-2012
Kategori: Kırmızı Et

Tüm Süt Et ve Damızlık Sığır Yetiştiricileri Derneği (TÜSEDAD) Başkanı Adnan Yıldız, besicinin sütün litresini 80 kuruşa satarken, yemin kilosuna 92 kuruş verdiğini söyledi.


Yumurta fiyatlarındaki artışın sorumlusu üretici değil


Yayın: 24-10-2012
Kategori: Yumurtacılık

Son zamanlarda yumurta fiyatlarındaki dalgalanma üzerine harekete geçen yumurta üreticileri, tüketimi arttırmak için çalışmalara başladı. Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUM-BİR) Başkanı Derya Pala, vatandaşlara, “Fiyatlara bakarak üreticileri suçlamayın ve tüketimi azaltmayın” çağrısı yaptı.

 

Aromatech Türkiye ihracatta ivme yakalayacak



Türkiye’de ve komşu ülkelerdeki gıda, içecek, ilaç ve yem üreticilerinin her çeşit aroma projelerine çözümler ürettiklerini belirten Aromatech Türkiye, Balkanlar ve Orta Doğu Genel Müdürü Tolga Akartuna, ihracat organizasyonlarını, bayi yapılanmalarını ve AR-GE faaliyetlerini yakın coğrafyalarda yerel tatları ve ihtiyaçları yakalamak üzerine şekillendirdiklerini söyledi.


Kesilen tavuk sayısında yüzde 8’lik artış


Yayın: 24-10-2012
Kategori: Beyaz Et

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2012 yılı Temmuz ayına ilişkin, Kümes Hayvancılığı Üretim İstatistikleri’ni açıkladı.


Zenginleşen ve Batılılaşan Çin, Türk gıda ihracatçılarına mesaj yolluyor


Yayın: 23-10-2012
Kategori: Ülke
Etiketler: cin

Dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin’de, artan gelir ve gelişen tüketim tercihleri sebebiyle tarım ve gıda ürünleri ithalatı her yıl artış gösteriyor. Türkiye’den yağ, şekerli ve çikolatalı mamuller, konserve meyve ve sebzeler ile unlu mamulleri ithal eden ülkede, Akdeniz tipi beslenmenin popular hale gelmeye başlamasının Türk gıda ürünlerini cazip hale getirebileceği belirtiliyor.

 

Güvenle soğutuyor güvenle taşıyoruz


Yayın: 23-10-2012

Kaliteli bir ürün elde etmek için, ilk ve en önemli koşul kaliteli hammaddeye sahip olmaktır. Bugün süt ürünleri üretim işletmelerine baktığımız zaman uygun kalitede hammadde temininin, üretim sürecinde önemli bir noktada olduğunu biliyoruz. Hammaddenin kalitesini etkileyen faktörlerin arasında ise sanitasyonun üç sacayağı olan sütün sağımı, sütün soğutulması ve sütün nakli gelmektedir.


Yüksek vergilerden tavuk ihracatı kanatlanamıyor


Yayın: 23-10-2012
Kategori: Beyaz Et

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın geçtiğimiz ayki Mısır ziyaretinde Mısırlı yetkililere sorduğu “Müslüman tavuklara neden %35 gümrük vergisi koyuyorsunuz?” sorusuyla gündeme gelen yüksek gümrük vergileri, tavuk, yumurta ve civciv gibi ürünlerin bu ülkeye ihracatını ciddi şekilde engelliyor.


Bitkisel Yağ Sanayinin Büyüme Projeksiyonu


Yayın: 23-10-2012

Tarımsal ürünleri işleyerek değerlendiren gıda sanayinin önemli bir kolu olan bitkisel yağ sanayi, ülkemizde yaşanan sosyal ve ekonomik değişim sürecine paralel olarak hızlı bir büyüme gösteriyor. Buna rağmen henüz giderilemeyen bitkisel yağ açığı, dışa bağımlı net ithalatçı bir ülke konumunda olmamıza neden oluyor.

 

Teşviklerle süt ve et ürünleri ihracatımız artar


Yayın: 23-10-2012

Orta ve uzun vadeli devlet politikaları ve destekleriyle Türkiye’deki et ve süt ürünleri ihracatının rahatlıkla 1 milyar doları bulacağını söyleyen Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üretici Birliği – SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yörük, “Böylelikle ülkemiz Körfez ülkeleri, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’in baş tedarikçisi olabilir” dedi.